ولخرجی میلیاردی نخست وزیر مالزی

ولخرجی میلیاردی نخست وزیر مالزی
جمعه 13 فروردين 1395 - 18:59

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، خریدهای شخصی "نجیب عبد الرزاق" نخست وزیر مالزی احتمالا از مرز 15 میلیون دلار گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" با انتشار این خبر، تاکید کرد که اسنادی را درباره حواله های بانکی نخست وزیر مالزی برای فروشگاه هایی در آمریکا، مالزی، ایتالیا و دیگر کشورهای جهان به دست آورده است. این احتمال وجود دارد که خرج های نجیب همه از ذخایر صندوق توسعه دولتی مالزی برداشت شده باشد.
لباس، جواهرات و خودروی گرانقیمت از مهمترین خرید های نجیب است.
وال استریت ژورنال نوشت که اطلاعات به دست آمده، با ادعای نخست وزیر تناقض دارد؛ چون وی گفته که از کمک های اعطایی عربستان سعودی هزینه شخصی نکرده است.
وال استریت ژورنال ژوئیه 2015 برای اولین بار شبهات زیادی را درباره امور مالی این شخصیت مالزیایی منتشر کرد. گزارش این روزنامه حاکی از آن بود که سپرده بانکی وی دو میلیارد و ششصد میلیونی رینگیت معادل 673 میلیون دلار است که از صندوق توسعه دولتی مالزی به حساب شخصی اش واریز شده است.      
گزارش این روزنامه، خشم مردم را برانگیخت و شمار زیادی از مردم خواستار استعفای عبد الرزاق شدند؛ درخواستی که حتی در میان محافل حزب حاکم که وی عضو آن است، با استقبال مواجه شد.  

دفتر نخست وزیری مالزی هنوز هیچ توضیحی درباره گزارش روزنامه آمریکایی ارائه نداده و از زمان انتشار این گزارش، درباره آن سکوت کرده است.
 

7- 206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها