آمریکا گروههای مسلح سوری را آموزش می دهد

آمریکا گروههای مسلح سوری را آموزش می دهد
شنبه 14 فروردين 1395 - 09:32

ارتش آمریکا از آغاز آموزش دهها تن از عناصر وابسته به گروههای مسلح در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ارتش امریکا ادعا کرد این عناصر را برای مقابله با گروه تروریستی داعش آموزش می دهد.
"استیو وارن" سخنگوی ائتلاف آمریکایی مبارزه با تروریسم دیروز جمعه به خبرنگاران گفت: برنامه آموزشی هیچ کدام از عناصر مسلح سوری در این طرح جدید تا کنون تکمیل نشده است.
شایان ذکر است که کنگره امریکا با اکثریت قریب به اتفاق طرح قانونی را موسوم به بودجه دفاعی جدید تصویب کرده است در این طرح وزارت دفاع امریکا می تواند به عنوان بخشی از عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش، اقدام به آموزش گروههای مسلح در سوریه کند.
پیش از این سخنگوی دولت امریکا از شکست بزرگ طرح وزارت دفاع این کشور برای آموزش گروههای مسلح در سوریه خبر داده بود.
گفتنی است اولین گروه از نیروهایی که توسط امریکا آموزش دیده و در شمال سوریه مستقر شده بودند، مورد حمله تروریستهای "جبهه النصره" قرار گرفتند. به دنبال این حمله، نیروی هوایی امریکا برای پشتیبانی از عناصر دست پرورده خود، تروریستهای النصره را مورد حمله قرار داده و 25 نفر از آنها را به قتل رساند. این در حالی است که فعالان معارض گفته اند 8 نفر از 54 نفری که توسط امریکا اموزش دیده بودند، ربوده شدند. النصره مسئولیت ربودن آنها را بر عهده گرفت.
سناتور کارل لوین، رئیس کمیسیون نیروهای مسلح تصریح کرد که نیروی هوایی امریکا، با تغییر استراتژی خود، جنگ را به زمین منتقل کرده است. وی تأکید کرد بدون عملیات زمینی، شکست دادن گروه تروریستی داعش غیر ممکن است.
ماهیت گروههایی که امریکا اقدام به آموزش آنها کرده است همچنان در پرده ابهام است. تعدادی از قانونگزاران و منتقدین طرح آموزش گروههای مسلح سوریه بر این عقیده اند که امریکا نمی تواند میزان قابل اعتماد بودن این گروهها را برآورد کند.

ادعای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم و به ویژه داعش درحالی است که، این گروه تروریستی ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.
208-8

پربیننده ترین خبرها