اوباما: ترامپ اطلاعات چندانی از سیاست خارجی ندارد

اوباما: ترامپ اطلاعات چندانی از سیاست خارجی ندارد
شنبه 14 فروردين 1395 - 11:22

رئیس جمهور آمریکا از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره دستیابی متحدین این کشور به سلاح هسته ای انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترامپ در گفتگویی با شبکه خبری سی ان ان گفته بود که دستیابی برخی متحدین آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی به زرادخانه های هسته ای می تواند مفید باشد. وی گفته بود استفاده از سلاح هسته ای در اروپا بعید نیست.
خبرگزاری آلمان خاطرنشان کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به نام ترامپ، این اظهارات را نظر شخصی وی دانسته و گفت که وی اطلاعات چندانی از سیاست خارجی و سیاست هسته ای یا شبه جزیره کره و حتی کل جهان ندارد.
وی که در کنفرانس مطبوعاتی پس از کنفرانس امنیت هسته ای که به مدت دو روز در واشنگتن برگزار شد، با طرح این ادعا که سیاستهای امریکا طی شش دهه گذشته صرف تحقق "صلح و ثبات" در این منطقه شده است گفت نباید کسی این صلح و ثبات را به هم بزند.
اوباما با اشاره به این موضوع که این بحث در حاشیه کنفرانسی با شرکت 50 کشور مطرح شده است گفت که مردم توجه خاصی به انتخابات آمریکا دارند.
وی افزود: کشورهای دیگر با اینکه فضای انتخاباتی پر هیاهویی را تجربه می کنند اما انتظار برگزاری انتخابات روشنی را در آمریکا دارند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها