اوباما: توافق هسته‌ای تا این لحظه موفق بوده

اوباما: توافق هسته‌ای تا این لحظه موفق بوده
شنبه 14 فروردين 1395 - 12:54

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران تا این لحظه موفق بوده است، تلاش بیشتر برای اجرایی شدن این توافق را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز "باراک اوباما" روز جمعه در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن گفت: رسیدن به توافق آسان نبود، و ادامه آن نیز آسان نخواهد بود.
اوباما افزود: اجرای کامل و مستمر (توافق) شاهد همان سطح از همکاری و مشورت خواهد بود.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: پیوستن ایران به اقتصاد جهانی زمان‌بر خواهد بود، ولی فواید این توافق اکنون در حال پدیداری است.
اوباما همچنین مدعی شد که آمریکا بعضی از نگرانی‌های ایران درخصوص ناتوانی در استفاده کامل از کاهش تحریم‌ها را برطرف خواهد کرد.
وی افزود: ایران بعضی نگرانی ها را مطرح کرد و ما برای حل آنها تلاش می کنیم، ایران تا این لحظه به متن توافق پایبند بوده است، ولی بر اساس روح توافق ایران باید به جامعه جهانی و بخشهای اقتصادی اطمینان خاطر دهد که با اقدامات تحریک آمیز بخشهای اقتصادی را نگران نخواهد کرد.
اظهارات اوباما درحالی مطرح می‌شود که طبق اذعان خبرگزاری رویترز، یکی از مسائل ناامید کننده در ارتباط با اجرای توافق هسته‌ای، این است که حتی شرکتهای غیر آمریکایی با وجود دریافت مجوز برای تجارت با ایران، همچنان مجبور هستند برای آغاز فعالیتهایشان موافقت نظام مالی آمریکا را جلب کنند، امری که هنوز دست یافتنی به نظر نمی‌آید.

پربیننده ترین خبرها