حقوق بشر از نوع عربستانی + فیلم

شنبه 14 فروردين 1395 - 23:20

العالم - شبکه تلویزیونی آی ‌تی ‌وی انگلیس فیلمی 50 دقیقه‌ای با عنوان "کنار رفتن نقاب از چهره سعودی" درباره نقض آشکار حقوق بشر از سوی مقامات سعودی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فیلم بر سرگذشت زنان عربستانی و اقدامات رعب انگیز مدعیان "امر به معروف و نهی از منکر" در دستگاه وهابی آل سعود و نیز شکنجه وحشیانه و برخورد غیر انسانی با زندانیان در عربستان، تمرکز کرده است.

این فیلم تنها چند روز پس از آن منتشر شده که "عبدالله المعلمی" نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره ادعاهای آل سعود در خصوص حمایت از برگزاری انتخابات دموکراتیک در سوریه، به صراحت مدعی شد که "شهروندان سعودی خواهان دموکراسی نیستند"!

وی افزود: صِرف وجود خواسته های مردم سوریه برای برگزاری انتخابات در این کشور به معنی وجود خواسته هایی مشابه در مکان دیگری نیست.

جامعه عربستان به اندازه ای بسته است که زنان تحت حاکمیت آل سعود حتی حق رانندگی نداشته و از بسیاری حقوق عادی نیز محروم هستند، ولی در مقابل آل سعود با چشم پوشی از حق مردم کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن با به راه انداختن جنگ و کشتار در این کشورها و حمایت از گروه های تروریستی، ادعای دفاع از "حقوق" مردم کشورهای عربی را دارد!

7- 213- 201

پربیننده ترین خبرها