حمله به اسلام و فتنه انگیزی در مغرب

حمله به اسلام و فتنه انگیزی در مغرب
يکشنبه 15 فروردين 1395 - 10:48

انجمن موسوم به "لا هواده" در مغرب درباره تلاش برخی افراد و گروه ها برای فتنه انگیزی و زیرسؤال بردن اصول و ارزش های ملی و اسلامی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت مغربی "هسپرس" این انجمن روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد : اولین قانون اساسی که سال 1962 تدوین شد ، بر لزوم حفاظت از اصول و مبانی  ملی و برخورد قاطع با هر گونه بی حرمتی به ارزش های ملی با هدف خنثی کردن هر گونه فتنه و صیانت از انسجام ملی تأکید کرده است .
این انجمن مغربی افزود : ارزش های ملی مغرب با خطر بی حرمتی آشکار افراد و گروه هایی خاص در داخل و خارج کشور مواجه است؛ افراد و گروه هایی که با اقدامات برنامه ریزی شده خود درپی متزلزل کردن امنیت و آرامش جامعه و کشاندن آن به آینده ای نامعلوم هستند.
انجمن "لا هواده" اعلام کرد: گروه هایی همچون مرکز جوانان حزب اتحاد نیروهای مردمی سوسیال مغرب تمامیت ارضی کشور را به خطر انداخته است.
مرکز جوانان حزب اتحاد نیروهای مردمی سوسیال مغرب چندی پیش با پیوستن مرکز جوانان جبهه پولیساریو به اتحادیه جوانان جهان ( یوزی USY) موافقت کرده بود .

جبهه پولیساریو و مغرب از سال 1975 تاکنون درباره تملک منطقه صحرای باختری با همدیگر اختلاف دارند و درگیر هستند.
انجمن لا هواده افزود : باید مقابل هر اقدام نسنجیده ای که ارزش های ملی را زیر سؤال می برد و به خطر می اندازد ، بی هیچ نرمشی و با قاطعیت ایستاد .
این مرکز همچنین از بی حرمتی به دین اسلام در مغرب خبر داد و افزود : قانون اساسی دین اسلام را دین رسمی کشور اعلام کرده است ولی افرادی معلوم الحال آشکارا به ارزشها و تعالیم اسلامی بی حرمتی می کنند و تلاش می کنند که مردم را درباره الهی و آسمانی بودن قرآن کریم به شک و تردید بیندازند افرادی که هدفشان فتنه افکنی و زمینه سازی برای بروز افراط گری است. این در حالیست که سکولارهای مغرب از دولت می خواهند که سیاست جدائی دین از سیاست را درپیش بگیرد .

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها