تشدید اعتراضات بحرینها با آغاز مسابقات فرمول یک

تشدید اعتراضات بحرینها با آغاز مسابقات فرمول یک
يکشنبه 15 فروردين 1395 - 11:37

مناطق مختلف بحرین همزمان با آغاز مسابقات سالانه اتومبیل رانی فرمول یک شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردمی علیه سیاست های آل خلیفه بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرکنندگان عصر شنبه در روستاهای کرزکان و عالی در نزدیک محل برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک، پلاکارهایی را با خود حمل می کرد که تاکید می کرد مسؤولانی بحرینی با برگزاری این مسابقات، در صدد سرپوش گذاشتن بر پنج سال نقض حقوق بشر در بحرین هستند.

در یکی از این پلاکاردها خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات نوشته شده بود: به شما به عنوان میهمان و نه مسابقه دهنده خوش آمد می گوییم.

بحرین سالانه با آغاز مسابقات فرمول یک شاهد اعتراضات مشابه مردمی است. مسؤولان بحرینی نیز با فرارسیدن زمان برگزاری مسابقات بر حملات خود علیه معترضان و تظاهرکنندگان مسالمت جو که خواهان پایان انحصار قدرت آل خلیفه هستند، می افزایند.

گزارشهای نهادها و سازمانهای مدافع حقوق بشر حاکی است که مقامات بحرینی طی دو هفته اخیر 50 نفر را بازداشت کردند.

وزارت کشور بحرین نیز شمار نیروهای خود در مناطق غرب و جنوب غرب منامه را برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به خیابانهای اصلی منتهی به محل مسابقات در منطقه الصخیر افزایش داد.

تظاهرکنندگان روز جمعه نیز همزمان با آغاز مسابقات در مناطق کرزکان، شهرکان، الدیه، ستره والبلاد القدیم به خیابانها آمدند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. بحرین در سرکوب مردم همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به نظام بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

نظام بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراض ها شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدام ها، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

6-8-217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها