هشدار اوباما درباره دست‌یابی داعش به بمب اتمی

هشدار اوباما درباره دست‌یابی داعش به بمب اتمی
يکشنبه 15 فروردين 1395 - 12:25

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال دست یابی داعش به بمب اتمی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش پیروزی هایی به دست آورده، تأکید کرد که این ائتلاف داعش را در سوریه و عراق بیش از پیش زیر فشار گذاشته است .
اوباما در اجلاس امنیت هسته ای در واشنگتن گفت: داعش شاید دست به حملاتی مشابه حملات تروریستی بلژیک و ترکیه بزند و ما باید مانع دست یابی این گروه به سلاح های هسته ای بشویم .
اوباما اعلام کرد: بی شک این دیوانه ها اگر به بمب هسته ای یا مواد هسته ای دست پیدا کنند ، از آن برای کشتن هرچه بیشتر مردم بی گناه استفاده خواهند کرد .
اوباما خواستار تأمین بهتر امنیت تأسیسات هسته ای شد و با لحنی هشدار آمیز گفت : تروریست ها درپی دست یابی به مواد هسته ای هستند و این ، خطری است که همه ما را تهدید می کند . 
اوباما افزود : حدود 102 کشور توافقنامه حفاظت از مواد هسته ای را امضا کرده اند، و می توان این توافقنامه را برای جلوگیری از سرقت و قاچاق مواد هسته ای اصلاح کرد .

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا دسترسی تروریست ها به مواد هسته ای را سخت کرده است ولی تهدید همچنان باقیست و جدی تر می شود .

ابراز نگرانی آمریکا درخصوص خطر داعش درحالی است که به گفته کارشناسان این گروه تروریستی ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

214-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها