استقبال میلیونی از هشتگ " محاصره بس است "

استقبال میلیونی از هشتگ
يکشنبه 15 فروردين 1395 - 14:59

کاربران عرب شبکه های اجتماعی خصوصا کاربران فلسطینی از هشتگ " محاصره بس است " به صورت گسترده استقبال کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هشتگ " محاصره بس است " از جمعه گذشته در شبکه های اجتماعی خودنمائی می کند و هدف از این هشتگ آشناکردن جهانیان با آلام فلسطینی های باریکه غزۀ تحتِ محاصره است منطقه ای که از 10 سال پیش تاکنون به محاصره زمینی ، دریائی و هوائی رژیم صهیونیستی درآمده است .
کاربران شبکه های اجتماعی در کامنت های خود که به 54 هزار کامنت رسید و حدود 25 میلیون و 700 هزار خواننده داشت ، بر لزوم بازگشایی گذرگاه مرزی رفح (مرز مصر و غزه) و احداث یک بندر در باریکه غزه برای رهایی فلسطینی ها از محاصرۀ رژیم صهیونیستی، و دسترسی آنها به جهان خارج تأکید کردند.
هشتگ " محاصره بس است " در بسیاری از کشورهای عربی از جمله مصر ، عربستان ، لبنان ، اردن ، کویت و الجزایر بیشترین بیننده را داشت و اکثر کامنت ها مربوط به کاربران فلسطین اشغالی بود و کامنت های بسیاری نیز از مصر ، الجزایر ، عربستان ، یمن ، فرانسه ، مغرب، ایران ، آمریکا، انگلیس ، اندونزی و مالزی زیر این هشتگ نوشته شد . 

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد : محاصره نزدیک به 2 میلیون فلسطینی در باریکه غزه یکی از جرایم بزرگ قرن است و آزادیخواهان جهان برای پایان دادن به محاصره باید بیش از پیش تلاش کنند .
الرشق گفت: تاریخ در صفحات خود ثبت خواهد کرد که باریکه غزه 10 سال تحت محاصره ظالمانه بود و رژیم اشغالگر با محاصره غزه مرتکب یکی از بزرگترین جرایم قرن شد و این محاصره لکه ننگی برای این رژیم و همدستانش است. 
یکی از کاربران فلسطینی به نام خانم " نداء عوض " در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد : دختر کوچکم به نام عبیر در بحبوحه تجاوز سال 2008 اسرائیل به باریکه غزه متولد شد و ما از آن سال تاکنون تلاش می کنیم که وی را برای درمان بیماری تنفسی اش به خارج غزه منتقل کنیم ولی گذرگاه ها بسته است و دخترم هر روز یک قدم به مرگ نزدیکتر می شود.

پربیننده ترین خبرها