مسیر ترکیه به ایتالیا؛ راه جدید قاچاق مهاجران به اروپا

مسیر ترکیه به ایتالیا؛ راه جدید قاچاق مهاجران به اروپا
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 12:51

به دنبال بسته شدن راهِ قاچاق مهاجران از طریق ترکیه به یونان و از آن جا به دیگر کشورهای اروپایی، قاچاقچیان، راهی تازه برای انتقال مهاجران و پناه جویانِ عراقی و سوری به اروپا یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ساندی تایمز" با اشاره به این که مسیرِ جدید، از طریق جنوب ایتالیاست، آن را خطرناک تر، طولانی تر و پر هزینه تر ارزیابی کرد و نوشت: این سفر، 5 روز طول می کشد و 4400 یورو هزینه دارد و نتیجۀ سفر نیز تضمین شده نیست.
به نوشتۀ این روزنامه، قاچاقچی ها، از این تجارت پرسود دست نمی کشند، به همین سبب پس از بسته شدنِ مسیرِ دریای "اژه" که از ترکیه به یونان بود، ناچار شدند مسیری جدید بیابند. روز گذشته قایقی در آب های منطقه ای جنوب ایتالیا مشاهده شد که ده ها پناه جوی عراقی، سوری و سومالیایی را به ساحل می آورد.
قاچاقچیان به خبرنگار روزنامه ساندی تایمز گفتند که این مسیر، از بندر مرسین در ترکیه شروع می شود و مقصد آن ایتالیا است.
یکی از قاچاقچی ها به نام "ابوسامی" گفت که هفتۀ آینده با شناوری 70 متری، به همراه گروهی از پناه جویان، از بندر مرسین عازم ایتالیا خواهد شد.
وی با تاکید بر خطرناک بودنِ این مسیر، آن را طولانی تر از مسیر سابق دانست که تنها 2 روز طول می کشید.
این قاچاقچی افزود که شناورِ او، تا ساحل نخواهد رفت، زیرا در این صورت توسط گارد ساحلی ایتالیا توقیف خواهد شد.
ابوسامی با بیان این که هیچ گاه از قاچاق دست نخواهد کشید، خاطر نشان کرد، همیشه دنبال راهی تازه برای رساندن پناه جویان به اروپا خواهم بود و آن ها نخواهند توانست ما را متوقف کنند.
7- 205 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها