عناصر النصره زیر پرچم ارتش سوریه با داعش می‌جنگند!

عناصر النصره زیر پرچم ارتش سوریه با داعش می‌جنگند!
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 20:50

ارتش سوریه با جذب عناصر گروه‌های مسلح از جمله جبهه النصره و ساماندهی آنها در قالب گردان‌های مستقل، از آنها برای جنگ با گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تحت فرماندهی بیگانگان بهره می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه اخیرا تغییر ساختار نیروهایشان در عملیات را در دستور کار قرار داده است. به طوری که آتش سنگین در اختیار نیروهای ارتش باقی می ماند که روش جنگ کلاسیک را در پیش گرفته اند. اما در مرحله کنونی بیش از پیش استفاده از مجموعه های "دفاع مردمی" که به روش چریکی می جنگند استفاده می کنند و به گفته منابع میدانی، این نیروها در به وجود آوردن تحولات بزرگ اخیر، که آخرین نمونه آن آزاد سازی شهر تدمر بوده است، نقش اساسی داشته اند.

روزنامه السفیر در این باره نوشت: بخش زیادی از گروه های دفاع مردمی را عناصر مسلح مخالف دولت تشکیل می دهند که اکنون سلاح هایشان را به سوی داعش و سایر گروههای افراطی هدف گرفته اند.

در حاشیه جنوبی شهر حماه "گردان نیروهای واکنش سریع" مستقر شده اند. رفت و آمد در میان عناصر این گردان در وهله اول باعث نگرانی و احتیاط می شود. زیرا بیشتر عناصر آنها را عناصر "جبهه النصره"، "احرار الشام" و"کتیبه الفاروق" هستند. در مقابل ورودی گردان مذکور "ابوخالد ابوالخیر" از اهالی شهر الرستن ایستاده است. وی فرمانده و مؤسس این گردان است که در انتظار رسیدن "مهمانان جدید" یعنی شماری از عناصر "جبهه النصره" است که شب هنگام با پای پیاده از شهر الرستن به سوی محل مورد توافق با گردان خارج شده اند.

ابوخالد در هنگام انتظار برای رسیدن این عناصر، می گوید: جنگیدن با تروریست ها با استفاده از کسانی که قبلا عضو این گروههای تروریستی بوده اند بهترین ابزار در جنگ سوریه است. زیرا آنها از نقاط ضعف و قوت تروریست ها، روش افکار تروریست ها، منابع مالی و مسیرهای امدادرسانی آنها به خوبی اطلاع دارند. از این رو، اندیشه تشکیل این گروه برای زمینه سازی جهت جنگ ارتش در محل تلاقی حومه شمالی حمص با حومه حماه مخصوصا در شهرهای تلبیسه و الرستن شکل گرفت.

این گردان که حدود هزار نیرو دارد با هماهنگی ارتش سوریه و هم پیمانانش کمک های لجستیکی مناسبی اعم از سلاح، مهمات، حقوق و غذا، دریافت می کند. این گروهها به یک عنصر اساسی در عملیات بزرگ تبدیل شده اند، به ویژه اینکه عناصر گروههای مذکور نیازمند هیچ گونه آموزشی نیستند و آنها دارای تجربیات و تخصص عالی در زمینه جنگ های چریکی و کاربرد انواع مختلف سلاح هستند و گردان مذکور فقط در زمینه بازپروری فکری این عناصر برای زمینه سازی جهت جنگیدن آنها تحت فرماندهی ارتش سوریه تلاش می کند.

اگرچه در جنگ های بزرگ گذشته، نقش این گروهها در تحقق پیروزی ها برای ارتش سوریه مشخص شده است، اما نکته ای اساسی باقی می ماند که نباید آن را از نظر دور داشت: چگونه می توان اطمینان یافت که عناصر مذکور با هدف نفوذ به میان جبهه ارتش سوریه و ضربه زدن به آن، از جبهه النصره جدا نشده اند؟

طلال البرازی استاندار حمص در این باره می گوید: قطعا در زمینه جذب و بازپروری کلیه عناصری که به تازگی از مناطق تحت کنترل عناصر مسلح خارج شده اند، احتیاط لازم صورت می گیرد و مرحله اول، بازپروری شخصیتی جهت پیوستن مجدد به جنگ علیه تروریست های خارجی است. پس از آن، ممکن است به پیوستن آنها به عملیات نظامی زیر نظر ارتش سوریه به دیده مثبت نگریسته شود و پس از اطمینان از حسن نیت آنها از طریق حضورشان در خط مقدم در چندین جبهه به آنها اعتماد می شود.


7- 216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها