آمادگی سازمان ملل برای همکاری با دولت سوریه در تدمر

آمادگی سازمان ملل برای همکاری با دولت سوریه در تدمر
سه شنبه 17 فروردين 1395 - 11:31

سازمان ملل متحد آمادگی خود را برای مین روبی شهر باستانی تدمر سوریه اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اَنیِس مارکایو مدیر سرویس مین روبی سازمان ملل اعلام کرد: سازمان ملل آماده کمک به سوریه برای مشارکت در عملیات انهدام و خنثی کردن مین های شهر تدمر است و همچنان منتظر دریافت درخواستی از دولت دمشق برای مشارکت در این عملیات است.

پس از آزاد سازی شهر باستانی تدمر، روسیه کارشناسان مین روبی خود را برای کمک به سوریه در خصوص خنثی سازی مین های این شهر اعزام کرد.
مارکایو گفت: اگر دولت سوریه خواستار کمک فنی یا مشاوره ای سازمان ملل در امر مین روبی باشد، ما آماده کمک کردن هستیم.
وی افزود: دولت دمشق تاکنون از سازمان ملل درخواست مشارکت در مین روبی شهر تدمر را نکرده است.
سرویس مین روبی سازمان ملل دفتری در شهر غازی عنتاب ترکیه دارد که سازمان ملل از طریق همین دفتر به هماهنگ کردن فعالیت هایش در سوریه می پردازد.
مدیر سرویس مین روبی سازمان ملل متحد اعلام کرد: سازمان ملل هر گونه عملیات مین روبی در سوریه را از طریق هماهنگی با دولت دمشق آغاز خواهد کرد.
مارکایو در پاسخ به این پرسش که سرویس مین روبی چرا دفتری در دمشق باز نکرده است، مدعی شد: دولت سوریه زمینه را برای گشایش دفتری در دمشق فراهم نکرده است ولی ما امیدواریم که بتوانیم در دمشق دفتری باز کنیم.
وی از وجود تعداد زیادی مین در سوریه خبر داد و افزود: تعداد زیادی مین منفجر نشده در مناطق مختلف سوریه وجود دارد زیرا داعش پیش از رها کردن مناطق تحت تصرف خود، به مین گذاری این مناطق می پردازد.

به گزارش العالم ، گروه تروریستی تکفیری داعش در مساحتی بیش از 180 هکتار از زمین های شهر تدمر مین گذاری و یا بمب کار گذاشته اند و گزارش های بین المللی نیز آن را تایید می کند.

یاد آوری می شود که 7 فروردین ماه سال 1395 (27 ماه مارس) نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن موفق شدند شهر تاریخی تدمر را از اشغال حدود یک ساله گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کنند.

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها