رییس اسبق موساد: نتانیاهو بدترین مدیر است

رییس اسبق موساد: نتانیاهو بدترین مدیر است
سه شنبه 17 فروردين 1395 - 16:51

العالم - "مئیر داگان" رییس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را بدترین مدیری می‌دانست که در عمرش دیده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مطلب را "رونین برگمن" تحلیلگر امنیتی صهیونیستی به نقل از داگان اعلام کرد. داغان چندی پیش بر اثر ابتلا به سرطان مُرد.

پایگاه اینترنتی "عربی 21" مقاله ای به نام "داگان: نتانیاهو بدترین مدیری که شناختم" منتشر کرد. برگمن در این مقاله که در روزنامه صهیونیستی "معاریو" منتشر شده است، با اشاره به ناامیدی داگان از نتانیاهو، علت استعفا از مقام خود به عنوان رییس دستگاه های جاسوسی اسراییل را اختلاف نظر بر سر پرونده اتمی ایران دانست. 

در این مقاله افزوده شده که اختلاف نتانیاهو و داگان به خاطر آن بود که نتانیاهو گاهی برای برخی از عملیات موساد چراغ سبز نشان می داد، اما داگان می دانست که نتانیاهو پشیمان خواهد شد، با این حال نتانیاهو به سخنان داگان گوش نمی کرد. 

بیشترین درگیری ادغان با نتانیاهو بر سر طرح حمله اسراییل به تاسیسات اتمی ایران بود که داگان به شدت با آن مخالفت کرد.

داگان معتقد بود، فرضیه متوقف شدن کامل طرح اتمی ایران با حمله نظامی درست نیست چون اصلا چنین توان نظامی وجود ندارد، فقط می توان آن را برای مدت زمان محدود به تعویق انداخت.

در این مقاله آمده است: نتانیاهو بسیار شبیه "ایهود باراک" بود چون هر دو فکر می کردند که در جهان نابغه اند در حالی که اصلا نمی دانستند، چه می خواهند. 

داگان سی ام ژانویه 1945 به دنیا آمد و به تاریخ تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۶ بر اثر سرطان کبد در سن ۷۱ سالگی مرد.

206- 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها