"رییس‌جمهور فراری یمن صلاحیت سیاسی-عقلی ندارد"

سه شنبه 17 فروردين 1395 - 22:31

یک منبع نزدیک به خالد بحاح نخست وزیر برکنار شده یمن، تصمیمات عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور را انتحاری و براساس انگیزه های شخصی و خودخواهانه دانست و تأکید کرد که وی صلاحیت سیاسی و عقلی خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع نزدیک به نخست وزیر برکنار شده یمن به روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" گفت: خالد بحاح از برکناری اش شگفت زده شده است و اقدامات عبدربه منصور هادی را انتحاری می داند و بر این باور است که یمنی ها در روزها و ماه های آینده، بهای سنگینی در مقابل این تصمیمات هادی پرداخت خواهند کرد.
این منبع نزدیک به بحاح افزود: اقدام اخیر هادی، با انگیزه های شخصی و کاملا خودخواهانه انجام شد و وی صلاحیت سیاسی و عقلی برای اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز این چنینی را ندارد.
این منبع یمنی خاطر نشان کرد، خالد بحاح، ادعاها مبنی بر اینکه برکناری اش در چارچوب توافق با هدف حفظ نقش سیاسی وی در آینده نزدیک انجام شده است، مردود دانسته است.

وی افزود: نخست وزیر برکنار شده دولت منصور هادی در ماههای اخیر نسبت به موانع ایجاد شده توسط هادی در سر راه کابینه اش، ابراز نارضایتی و بارها تلاش کرده است تا افرادی را در پست های خالی کابینه اش معرفی نماید. اما نتوانسته است هیچ احدی، را به عضویت در کابینه قانع کند.
یادآور می شود عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، خالد بحاح معاون رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور را به دلیل ناکامی در تحقق اهداف اقتصادی، خدماتی و امنیتی برکنار کرد. یک منبع در دولت هادی که دست نشانده عربستان سعودی است، اعلام کرد وی اخیرا، علی محسن الأحمر را به سمت معاون رئیس جمهور و احمد بن داغر را به عنوان نخست وزیر معرفی کرده است.
منابع خبری پیشتر نیز از وجود اختلافاتی بین عبدربه منصور هادی و خالد بحاح خبر داده بودند.

عبدربه منصور هادی که به دنبال انقلاب یمن استعفا داد و سپس با فرار از این کشور به عربستان پناه برد؛ خود و دولت دست نشانده اش از سوی ریاض حمایت می شوند.

216 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها