روسیه: چرا در قبال حملۀ شیمیایی داعش ساکتید؟

روسیه: چرا در قبال حملۀ شیمیایی داعش ساکتید؟
چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 10:51

وزارت امورخارجۀ روسیه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، سه بار در عراق و سوریه از سلاح شیمیایی گاز خردل استفاده کرد اما شورای امنیت، هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "میخائیل اولیانوف" رئیس واحد نظارت بر تسلیحات در وزارت امورخارجه روسیه، روز سه شنبه گفت: مسکو بر اهمیت مشارکت شورای امنیت سازمان ملل در مقابله با خطر حملات شیمیایی داعش تاکید می کند، اما برخی کشورهای غربی، با این طرح ها مخالفت می کنند.

اولیانوف درباره امکان احتمالِ توسلِ دوبارۀ داعش به استفاده از سلاح شیمیایی در حملات خود گفت: البته که همین طور است. خسارت های سنگینی که به داعش وارد می شود، می تواند این گروه را به انجام اقداماتی نومیدانه تحریک کند که استفاده از سلاح شیمیایی یکی از این اقدامات است و مکن است داعش برای بازیابی تعادل در جبهه های جنگ، به آن متوسل شود، با این حال هیچ کس نمی تواند این موضوع را تاکید کند و تنها می توان در این خصوص پیش بینی کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" دیروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، پایگاه های نظامی ارتش سوریه واقع در حومۀ فرودگاه نظامی دیرالزور را با استفاده از بمب های حاوی گاز خردل، هدف قرار داد.

بمب های شیمیاییِ استفاده شده توسط داعش

بر پایه این گزارش، این حمله به بروز حالت خفگی در میان شماری از سربازان سوری منجر شد که فوراً درمان شدند.
عناصر داعش در این حمله، از 17 خودروی بمب گذاری شده استفاده کردند، اما نیروهای ارتش سوریه این خودروها را شناسایی و منفجر کرده و ده ها تن از داعشی ها را از پای درآوردند و شماری را نیز زخمی کردند.

205 ـ 8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها