خط قرمز پنهانی آمریکا برای جلوگیری از آزادی فلوجه

خط قرمز پنهانی آمریکا برای جلوگیری از آزادی فلوجه
چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 14:49

جنبش "عصائب اهل الحق، هشدار داد که آمریکا با ایجاد خط قرمز برای جلوگیری از آزادسازی فلوجه، منطقه ای حمایت شده برای رشد داعش ایجاد کرده و وضع امنیتی بغداد را به "مرحلۀ خطر" رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جواد الطلیباوی" سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق، اظهار داشت: بارها دربارۀ خطرات امنیتی در منطقۀ کمربندی بغداد هشدار دادیم و گفتیم که در این منطقه، گروهک های خفته ای وجود دارند که با هماهنگی گروهک های وابسته به داعش در منطقه الکرمه و شهر الفلوجه، قصد دارند امنیت پایتخت را به هم بریزند. امروز نیز هشدار می دهیم که اوضاع امنیتی، به مرحلۀ خطر رسیده است. 

وی افزود: با توجه به انفجارهایی که اخیراً بغداد را لرزاند، دولت و فرماندۀ کل نیروهای مسلح موظف است دستور عملیاتی مرکزی برای آزادسازی الکرمه و فلوجه را صادر کند، زیرا این دو منطقه، منشأ تروریسم هستند و عناصر داعش از الکرمه و فلوجه به منطقه الصبیحات نفوذ می کنند و به نیروهای امنیتیِ مستقر در ابوغریب حمله می کنند.

الطلیباوی، سپس از وجود "خطوط قرمز آمریکایی در خصوص آزادی فلوجه و الکرمه خبر داد و گفت: ائتلافِ آمریکایی، نخست وزیر را تحت فشار قرار داده اند تا از صدور دستور آزادی این دو منطقه خودداری کند.

وی افزود: ما بر این باوریم که آمریکایی می خواهند منطقه ای حمایت شده برای داعش ایجاد کنند تا بتوانند نیروی از دست رفتۀ خود را بازیابند.

سخنگوی عصائب اهل الحق سپس گفت: از این که نیروهای عراقی جهت آزادسازی استان نینوا - در فاصله 500 کیلومتر از بغداد- ارسال می شوند و منطقه ای که 60 کیلومتر با بغداد فاصله دارد نادیده گرفته میشود؛ تعجب می کنم.

وی در ادامه هشدار داد: بغداد، مرکز تصمیم گیری کشور است و بسیاری از ادارات دولتی در آن قرار دارند، به این ترتیب اگر بغداد سقوط کند، خطر دیگر مناطق را تهدید خواهد کرد.

الطلیباوی همچنین فاش کرد: چندی است اطلاعاتی به دست آورده ایم که ثابت می کند، داعش "ولایت جنوب" را بار دیگر فعال کرده و قرارگاهِ آن را به شمال استان بابل منتقل کرده است. انفجارهایی که در بصره و ناصریه صورت گرفت، کار عناصر ولایت جنوب بود که به چیرگی داعشی ها بر آثار باستانی و ورزشگاه اسکندریه منجر شد. دولت باید خطر این مساله را دریابد.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها