تشدید شکاف میان مزدوران عربستان؛

بحاح: برکناری من "کودتا"ست

بحاح: برکناری من
چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 17:30

نخست وزیر دولت مستعفي يمن با تصميم "عبدربه منصور هادی" رییس جمهور فراری اين كشور مبني بر بركناري وي از سمت‌هایش مخالفت کرد و آن را کودتا نامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز یکشنبه گذشته، یک منبع آگاه در دولت مستعفی و فراری منصور هادی تاکید کرد که وی بعد از برکناری معاون و نخست وزیر دولت مستعفی یمن، سرلشکر "علی محسن الاحمر" را به عنوان معاون خود؛ و "احمد بن داغر" را به عنوان نخست وزیر تعیین کرده است.

اما خالد بحاح در بيانيه اي جنجال برانگيز كه تحت عنوان "بيانيه مردم" در صفحه فيس بوك خود منتشر كرد، تصميم بركناري خود را "كودتا" از طرف هادي عليه "توافق و مشروعيت" ناميد.

به نوشته پايگاه "عربي 21 " بحاح در این بیانیه افزود: بر اساس طرح شوراي همكاري خليج (فارس) و راهكار اجرايي آن و سند تضمين اجراي مصوبات گفتگوي يمني ها، مرحله انتقالي و روند انتقال سياسي مبتني بر "همكاري و توافق" است.

معاون بركنار شده هادي گفت كه بركناري وي با بندهاي قانون اساسي يمن كه به گفته او احكام آن همچنان اجرا مي شود، در تعارض است.

بحاح تاکید کرد كه دولت هادي بايد در شرايط فعلي، اعتماد مجلس نمايندگان يمن را كسب كند و اين مساله در سايه اوضاع نابسامان كنوني دشوار است.

"عبد ربه منصور هادي" رئيس جمهوري مستعفي يمن روز يكشنبه گذشته ( 15 فروردين) معاون و نخست وزير دولت مستعفي يمن را به سبب شکست‌های اقتصادی، خدماتی و امنیتی برکنار کرد.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها