دیلی تلگراف: اسد معادلات غرب را بر هم زد

دیلی تلگراف: اسد معادلات غرب را بر هم زد
چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 19:10

درپی پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در مقابله با گروه‌های مسلح تروریستی، روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" مقاله‌ای را درباره تحولات میدانی در سوریه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " کان کاگلین" در این مقاله نوشت: درآغاز ناآرامی ها درسوریه درسال 2011 ، بسیاری انتظار برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت را داشتند، اما پیروزی های نیروهای سوری در برهه اخیر، نشان داد که وی مقاوم است.

کوگلین افزود: معامله ای که واشنگتن و مسکو درآن میانجی گری کردند و در اواخر فوریه به مرحله اجرا درآمد، مبتنی بر توقف اقدامات خصمانه میان ارتش سوریه و هم پیمانانش با گروه های معارض مسلح به جز گروه های داعش و جبهه النصره بود و همین مساله باعث شد که نیروهای سوری و نیروهای طرفدار آنان به حملات خود علیه این دو گروه تروریستی ادامه دهند.

نویسنده این مقاله به مصاحبه ماه فوریه بشار اسد و تعهد وی به باز پس گرفتن همه اراضی سوریه از گروه های تروریستی مسلح اشاره کرد و گفت که این خواسته ها امروز دور از دسترس نیست.

کاگلین گفت که مساله برکناری بشار اسد از قدرت، در برنامه مذاکرات نبود؛ درحالیکه این خواسته از قبل، خواسته معارضان و کشورهای غربی بود و برای همین دستیابی مخالفان به هدف خود مبنی بر تشکیل "دولت انتقالی" بدون مشارکت بشار اسد دشوار شد.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها