حمله ناکام داعش به قلمون و هلاکت سرکردۀ بیعت‌کنندگان +فیلم

پنج‌شنبه 19 فروردين 1395 - 17:14

دمشق، (العالم) – ارتش سوریه و هم‌پیمانانش حمله گروه تروریستی داعش در اطراف فرودگاه "ضمیر" در قلمون را خنثی کرده و به شدت با این گروه درگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش در جبهه هایی که می کوشید به آن نفوذ کند، ضربات بسیار سنگینی متحمل شد. این گروه تروریستی در نبردهای القریتین و تدمر در حومه حمص با شکست مواجه شد و ضربه دیگری در منطقه الضمیر واقع در قلمون به آن وارد شد.
ارتش سوریه همچنین حمله مشترک گروه های تروریستی از محورهای مختلف در فرودگاه های "السین" و ضمیر، نیروگاه حرارتی و مواضع دیگر اطراف این منطقه را خنثی کرد. 
درگیری های مزبور به هلاکت "ابراهیم نقرش" سرکرده "لواء الصدیف" منجر شد. وی با داعش بیعت کرده و در خفا مشغول گسترش تدریجی نفوذ داعش در منطقه بود.
"علی مقصود" کارشناس نظامی سوری به شبکه خبری العالم گفت: گروه هایی که با داعش بیعت کرده اند در "البترا" و "جرود قارا" موضع گرفته اند و فراریان از القریتین از طریق "المحسا"، "جبل البصیره"، "جبل البارده" و "خنیفیس" در محور "جیرود" – "الناصریه" با ورود به ضمیر به آنان پیوستند.   
وی افزود، تروریست ها خواستند با حمله به ضمیر دفاع دمشق را بشکنند و شریان حیاتی میان شرق حمص و شمال شرق دمشق را قطع کنند.
داعش نتوانست "جیش الاسلام" و دیگر گروه های تروریست وابسته به آن در این منطقه را با خود همراه کند، چه اینکه گروه های مزبور در برابر آرزوی این گروه تروریستی برای تبدیل این منطقه به امارت داعشی ایستاده و شدیدترین درگیری ها را با آن دارند. 
درگیری با تروریست های مسلح با خشم فزاینده اهالی الضمیر همراه شده که از طریق بلندگو از تمام اشخاصی که قادر به حمل سلاح برای مقابله با داعش یا به اصطلاح "غریبه ها" هستند، شرکت در نبرد را خواستار شدند.  
همچنین درگیری "لواء شهداء الیرموک" و "حرکه المثتی" که با داعش بیعت کرده اند، با جبهه النصره و هم پیمانانش در اطراف "تسیل عدوان" و "سحم الجولان" ادامه دارد.

7- 206 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها