روزنامه‌نگار انگلیسی: بازگرداندن آوارگان مایه ننگ اروپا است

روزنامه‌نگار انگلیسی: بازگرداندن آوارگان مایه ننگ اروپا است
جمعه 20 فروردين 1395 - 10:45

روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مقاله‌ای در روزنامه "آی" تصمیم اتحادیه اروپا برای بازگرداندن آوارگان از یونان به ترکیه را مایه ننگ برای اتحادیه اروپا دانست

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مقاله اش در روزنامه "آی" نوشت: اتحادیه اروپا، سه میلیارد دلار به ترکیه رشوه داده و در حالی که آوارگان برای رسیدن به اروپا، جانشان را به خطر می اندازند، این اتحادیه روند اعطای ویزا به شهروندان ترکیه علاقه مند به سفر به قاره سبز را تسهیل نموده است.
فیسک افزود: شکی نیست نیروهای گارد ساحلی اتحادیه اروپا، افراد مؤدبی هستند [!] اما باید پرسید چرا هر گاه به آوارگان نزدیک می شوند اقدام به پوشاندن صورتشان با ماسک می نمایند؟
فیسک بر این باور است نیروهای مرزبانی اتحادیه اروپا – مانند پلیس و ارتش بلژیک در بروکسل - برای مخفی نگه داشتن هویتشان، اقدام به پوشاندن صورتشان می نمایند.
وی این سؤال را مطرح می کند: آیا این نیروها، گمان می کنند آوارگان، یک نوع بیماری هستند [که این گونه صورتشان را می پوشانند؟]
رابرت فیسک روزنامه نگار انگلیسی در پایان خاطرنشان می کند وزرای کشور اتحادیه اروپا، برای بستن مرزها تلاش می کنند اما زمانی که هزاران نفر در هنگام تلاش برای دستیابی به پناهگاه امنی در اروپا، در هنگام عبور از دریای مدیترانه غرق شدند هیچ کدام از این وزرا استعفا ندادند.
216-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها