تلفات درگیری های نظامیان ترکیه و کردهای آن کشور

تلفات درگیری های نظامیان ترکیه و کردهای آن کشور
جمعه 20 فروردين 1395 - 17:21

آنکارا- (العالم) - منابع ترکیه تلفات ناشی از عملیات نظامی در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه را؛ 6 هزار کشته و صدها هزار آواره اعلام کردند

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، منابع ترکیه ای تلفات ناشی از عملیات نظامی در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشوررا؛ 6 هزار کشته و صدها هزار آواره اعلام کردند.

برخی منابع ترک نیز از اصرار رئیس جمهوری ترکیه برای دنبال کردن راهکارهای امنیتی در این مناطق و تعهد وی به مبارزه  با افرادی که آنان را تروریست توصیف کرده ،خبر دادند.

بحران روبه افزایش در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از تابستان 2015 ، محاصره  و ممنوعیت تردد و اقدام های نظامی موجب تنگنای شدید زندگی غیر نظامیان این مناطق شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره تازه ترین آمار تلفات درگیری های دوطرف اعلام کرد قربانی های دو طرف در این جنگ 6 هزار نفر است.

مرکز حقوق بشر ترکیه هم از آوارگی  355 هزار نفر از منطقه خبر داد.

"محمد علی اصلان " نماینده فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم بیان کرد: عملیات نظامی و کشتار به نفع هیچیک از طرفها نیست و دولت ترکیه بیشترین زیان را دیده ،متاسفانه این کشتار در خدمت به اهداف حزب عدالت و توسعه و کاخ ریاست جمهوری است.

"رجب طیب اردوغان "رئیس جمهوری ترکیه نیز تاکید کرد هیچ راهکار مسالمت آمیزی با کردها وجود ندارد وی متعهد شد کردهای مسلح را تارو مار کرده و شهرهای کرد را برای خلاص شدن از ساختمانهایی که دولت معتقد است  افراد مسلح حزب کارگران کردستان اقدام به بمب گذاری آن کرده اند از وجود آنان خالی  و از دور آنها را منفجر کند.

گفتنی است اردوغان در پاسخ به کشته شدن یک افسر و سه سرباز در انفجار خانه ای بمب گذاری شده در شهر نصیبی چنین تصمیمی گرفت.

"متحت سانجار" نماینده حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه درگفت وگو با العالم گفت: نیروهای ویژه ارتش و پلیس با سلاح های مختلف خانه های آنجا را تخریب کرده و شهروندان را میکشند و شمار زیادی از کشته ها نیز غیر نظامی هستند.

وی افزود: این اقدام ها فرصتهای صلح و سازش را کاهش می دهد.

217-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها