حبس مجدد وزیر پیشین اطلاع رسانی لبنان

حبس مجدد وزیر پیشین اطلاع رسانی لبنان
جمعه 20 فروردين 1395 - 17:51

العالم - دادگاه نظامی لبنان میشل سماحه وزیر پیشین اطلاع رسانی این کشور را که قبلاً چند سال را در زندان گذرانده بود ، بار دیگر راهی زندان کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، میشل سماحه حدود 5 سال پیش به جرم قاچاق مواد منفجره از سوریه به لبنان با خودروی شخصی خود 4 سال و 6 ماه زندانی و سرانجام نیمه ژانویه 2016 آزاد شد.
سماحه به جرم خود اعتراف و اعلام کرد که قربانی توطئه یک سرویس امنیتی شده و از این سرویس امنیتی وعده رسیدن به قدرت در سوریه را دریافت کرده بود ولی وجهه و سوابق سیاسی اش به علت همکاری با سرویس امنیتی مذکور که نامش فاش نشده، تخریب شده است.
ائتلاف 14 مارس لبنان پس از آزادی سماحه به آزادی وی اعتراض و اعلام کرد که مجازات 4 سال و 6 ماه حبس متناسب با جرمی که وی مرتکب شده بود، نیست و باید دوباره محاکمه شود.
دادگاه عالی نظامی لبنان نیز تحت فشار گروه های تشکیل دهندۀ ائتلاف 14 مارس خصوصاً حزب المستقبل به ریاست سعد الحریری و براساس درخواست صقر صقر نماینده دولت دردادگاه نظامی با نقض حکم حبس سماحه و محاکمه مجدد وی موافقت کرد. صقرصقر خواستار تعیین اشد مجازات برای سماحه که روابط نزدیک با بسیاری از مسئولان سوری دارد، شده است.
دادگاه عالی نظامی به ریاست قاضی طائی لطوف امروز جمعه حکم 13 سال حبس با اعمال شاقه و محرومیت از حقوق شهروندی را برای میشل سماحه صادر کرد.
میشل سماحه 67 ساله قبلاً یکی از اعضای ارشد حزب الکتائب لبنان و نماینده این حزب در مجلس نمایندگان بین سال های 1992 و 1996 و متصدی سمت های وزیر اطلاع رسانی و وزیر گردشگری نیز بود.

214-9

پربیننده ترین خبرها