ادعای جدید وزیر امور خارجه آمریکا درباره عراق

ادعای جدید وزیر امور خارجه آمریکا درباره عراق
جمعه 20 فروردين 1395 - 19:54

العالم - وزیر امور خاجه آمریکا مدعی شد که کشورش هیچ نقشی در زمینه تغییر قریب الوقوع در کابینه عراق ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" امروز(جمعه) گزارش کرد، "جان کری" این مطلب را در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد بیان کرد.  
وی گفت که این مساله داخلی است و از آمریکا خواسته نشده در آن دخالت کند، همچنین سفرم به عراق قبل از مطرح شدن موضوع تغییر کابینه برنامه ریزی شده بود. 
کری ضرورت تلاش برای تحقق ثبات سیاسی و تشکیل دولت یکپارچه را مورد تایید قرار داد و نقش "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در زمینه مقابله با چالش های اقتصادی، سیاسی و امنیتی را ستود.

حمله ائتلاف به اهداف نفتی داعش

وی همچنین گفت که جنگنده های ائتلاف بین المللی به فرماندهی کشورش هزار و 200 هدف نفتی گروه تروریستی "داعش" که منبع درآمد آن است را هدف قرار دادند که بر بودجه این گروه تاثیر منفی داشته است.
کری ادعا کرد که داعش نفس های آخرش را در سوریه و عراق می کشد. 
وزیر امور خارجه آمریکا امروز پس از ورود به بغداد با العبادی پیرامون جنگ علیه داعش و مسائل مهم سیاسی گفت و گو کرد.
کری همچنین با هیات اقلیم کردستان عراق به ریاست "نیچروان بارزانی" درباره تحولات سیاسی و امنیتی عراق گفت و گو کرده بود.

نقش ائتلاف ملی برای خروج عراق از بحران

منابع خبری عراق گزارش کردند که وزیر خارجه آمریكا روز جمعه در دیدار با همتای عراقی اش گفت: 'ائتلاف ملی' به عنوان بزرگترین فراكسیون در پارلمان می تواند برای خروج عراق از بحران سیاسی داخلی نقش داشته باشد.
دفتر 'ابراهیم الجعفری' در بیانیه ای اعلام كرد كه 'جان كری' در این دیدار خطاب به الجعفری گفت: 'شما به عنوان رییس 'ائتلاف ملی' بزرگترین فراكسیون در پارلمان، می توانید در این برهه حساس كه روند سیاسی با آن مواجه است، به نقش خود در پارلمان عمل كنید.
كری در این دیدار از تخصیص 155 میلیون دلار كمك انسانی برای خانواده های آواره در عراق خبر داد و خواستار پاكسازی مناطق آزاده شده در 'الرمادی' مركز استان الانبار از وجود مین ها به منظور فراهم كردن فضا برای بازگشت آوارگان به این منطقه شد.

شورای همکاری و بازسازی عراق

وزیر خارجه آمریكا با اشاره به حضورش در نشست شورای همكاری كشورهای عربی حوزه خلیج فارس در روز گذشته در شهر 'منامه' پایتخت بحرین گفت: در این نشست برای جمع آوری حمایت و پشتیبانی بیشتر از عراق در جنگ علیه تروریسم داعشی تلاش كردم.
جان كری گفت كه در این نشست بر ضرورت همكاری و مشاركت كشورهای عربی عضو این شورا در بازسازی مناطق آزاد شده از تصرف داعش و بازگشت آرامش به این مناطق تاكید كرده است.

206-9

پربیننده ترین خبرها