اذعان بی‌سابقه کارشناس سعودی به شکست در یمن

اذعان بی‌سابقه کارشناس سعودی به شکست در یمن
شنبه 21 فروردين 1395 - 12:10

کارشناس و نظامی بازنشسته سعودی با اذعان به شکست عربستان در حمله به یمن، دلایلی را برای این شکست برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم آل مرعی" سرهنگ ستاد بازنشسته و کارشناس امور نظامی و امنیتی سعودی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: "حوثی‌ها (انصارالله) توانایی عجیبی در بسیج کردن و نقل و انتقال نیروها از یک جبهه به جبهه دیگر دارند."
آل مرعی، دلیل دیگر شکست عربستان در حمله به یمن را شکست اطلاعاتی سعودی دانست و اظهار داشت: "شماری از شیوخ قبایل تعز (از عربستان) پول و سلاح گرفتند ولی به اطلاعات سعودی پشت کردند و گفتند، شما به همراه ائتلافتان بروید و بجنگید، ما همین‌جا می‌مانیم."

عربستان سعودی از یک سال گذشته حملات سنگین و همه جانبه ای را با کمک هم پیمانانش علیه یمن آغاز کرده است. عربستان در این حملات که از پشتیبانی گسترده تسلیحاتی غرب برخوردار است، با حمله به مناطق مسکونی، زیرساختها و خانه های بسیاری را ویران کرده و هزاران نفر از شهروندان یمنی را به شهادت رسانده است. ائتلاف سعودی علاوه بر این برای تشدید فشارها بر مردم یمن، این کشور را از زمین، هوا و دریا محاصره کرده است.

با وجود این حملات گسترده، ارتش و کمیته های مردمی یمن خسارتها و تلفات سنگینی را به متجاوزان سعودی و مزدوران آنها وارد کرده اند.

پربیننده ترین خبرها