انهدام یک شبکه تروریستی خطرناک در لبنان

انهدام یک شبکه تروریستی خطرناک در لبنان
شنبه 21 فروردين 1395 - 17:15

العالم - منابع امنیتی آگاه از انهدام یک شبکه تروریستی خطرناک توسط دستگاه امنیتی لبنان خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، شبکه المنار امروز(شنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دستگاه امنیتی لبنان به تازگی یک شبکه تروریستی خطرناک را در این کشور متلاشی کرده است.

المنار به نقل از روزنامه السفیر گزارش کرد که این شبکه تروریستی با عنوان مدرسه دینی در یکی از مناطق شمالی لبنان و توسط یک تروریست به نام "عمر الصاطم" هدایت می شد؛ کار این شبکه ، تربیت عناصر تروریستی برای داعش بود. 

بر اساس این گزارش، 5 تن از عناصر این شبکه که از مدت ها پیش کار آموزش دروس موسوم به "جهادی" به نوجوان ها و سپس اعزام این افراد به مناطق موسوم به "سرزمین خلافت" در رقه سوریه برای پیوستن به داعش را به عهده داشتند، دستگیر شده اند.

شمار دیگری از عناصری که در این مدرسه تربیت می شدند، در همین مکان باقی می ماندند تا برای اجرای عملیات تروریستی داخلی به کار گرفته شوند.

منابع آگاه فاش کردند که دستگاه امنیتی لبنان درهمین مدت، یک عملیات انتحاری را که گروهک تروریستی داعش در صدد اجرای آن بود، خنثی کرده و توانسته است یکی از عوامل آن را که جوانی بیست ساله با تابعیت سوری است در منطقه عکار، بازداشت کند.

وی اعتراف کرده است که درصدد اجرای عملیات انتحاری بوده و تنها منتظر دریافت دستور از سوی عمر الصاطم و تعیین زمان و مکان این عملیات بوده است.

213-9

پربیننده ترین خبرها