تازه ترین گزارش از نقض گسترده حقوق بشر در بحرین

تازه ترین گزارش از نقض گسترده حقوق بشر در بحرین
يکشنبه 22 فروردين 1395 - 09:47

انجمن حقوق بشر بحرین در تازه ترین گزارش خود از تداوم نقض گسترده حقوق بشر و سرکوب مردم در این کشور خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن حقوق بشر بحرین در تازه ترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که بازداشتهای خودسرانه، شکنجه، آدم ربایی، حملات غیر قانونی و سرکوب اعتراضات ادامه دارد و نیروهای امنیتی حکومت بحرین در تازه ترین مورد، پنج شهروند دیگر را زندانی کردند.

در این گزارش آمده است: انجمن حقوق بشر بحرین از یکم تا هشتم آوریل یازده مورد بازداشت از جمله بازداشت دو کودک در منطقه الهمله را رصد کرده است.

این گزارش همچنین به شهادت علی عبدالغنی عاشور جوان بحرینی و صدور یک سال حبس برای سعید السماهیجی به خاطر بیان دیدگاهایش اشاره کرد.

مزدوران حکومت آل خلیفه پنجشنبه هفته گذشته 12 فروردین (31 مارس) علی عبدالغنی را در منطقه شهرکان در غرب بحرین مجروح کردند که وی به علت شدت جراحات روز دوشنبه 16 فروردین (4 آوریل) شهید شد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. بحرین در سرکوب مردم همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به نظام بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

نظام بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراض ها شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدام ها، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

217-6-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها