اعتراض بی‌سابقه ارمنستان به رژیم صهیونیستی

اعتراض بی‌سابقه ارمنستان به رژیم صهیونیستی
دوشنبه 23 فروردين 1395 - 12:35

ارمنستان رسما به رژیم صهیونیستی به علت اینکه سلاح در اختیار ارتش جمهوری آذربایجان قرار داده است، اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السفیر لبنان در مطلبی خاطرنشان کرد، این اعتراض به دنبال انتشار این خبر مطرح شد که هواپیمای بدون سرنشین انتحاری ساخت رژیم اسرائیل هفت جنگجوی ارمنستانی را در منطقه قره باغ کوهستانی که خواستار استقلال از جمهوری آذربایجان است، کشته است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره خبرهای مربوط به این هواپیما یا موضع گیری درباره درگیری در این منطقه خودداری کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ارمنستان هفته گذشته در پی انتشار گزارشی درباره استفاده ارتش جمهوری آذربایجان از هواپیمای بدون سرنشین انتحاری ساخت اسرائیل برای حمله به نیروهای ارمنستان در درگیری ها، اعتراض شدید اللحنی به این رژیم کرده است.  

هفته گذشته درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی بین نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان ازسرگرفته شد که یکی از شدیدترین درگیری ها در این منطقه از زمان پایان جنگ بین دو کشور به شمار می رود.

چند روز پیش با انتشار تصاویر ویدئویی از منطقه درگیری، مشخص شد که جمهوری آذربایجان از پهپادهایی استفاده کرده است که صنایع هوایی رژیم صهیونیستی تولید می کند. این رژیم در سال 2012 قراردادی به ارزش 1.6 میلیارد دلار با جمهوری آذربایجان امضا کرد که شامل تحویل هواپیماهای بدون سرنشین نیز می شود.

بنابراین گزارش، ائتلاف راهبردی قدیمی بین رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان وجود دارد. آذربایجان از جمله بزرگترین صادرکنندگان نفت به رژیم صهیونیستی است و این رژیم هم در سالهای گذشته به تامین کننده اصلی سلاح جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.

براساس گزارش های مختلف، رژیم صهیونیستی در 4 سال گذشته حدود 5 میلیارد دلار سلاح به جمهوری آذربایجان فروخته است و در سپتامبر سال 2014 موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفری به باکو با مقامات این کشور درباره گسترش همکاری امنیتی دو طرف گفتگو کرد.

214 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها