اسامی نامزدهای پیشنهادی دولت عراق، واقعی نیست

اسامی نامزدهای پیشنهادی دولت عراق، واقعی نیست
دوشنبه 23 فروردين 1395 - 14:33

یک منبع نزدیک به نخست وزیری عراق، خبرهای منتشر شده درخصوص معرفی اسامی برخی نامزدهای سیاسی برای تصدی پست‌های وزراتی را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز روز دوشنبه به نقل از این منبع بدون اشاره به نام وی اعلام کرد گزارش‌های برخی شبکه‌ها و خبرگزاری‌ها درخصوص موافقت حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اسامی نامزدهای گروه های سیاسی برای تصدی پست نخست وزیری، نادرست و بی پایه و اساس است.
به گفته این منبع، گروه‌های سیاسی، نامزدهای مورد نظر خود را به حیدر العبادی معرفی کرده‌اند و این اسامی با افرادی که شخص العبادی به پارلمان ارائه کرده است، رقابت خواهند کرد و شخصیت های برتر برای رای گیری به پارلمان معرفی می شوند.
منبع یاد شده افزود که العبادی گروه‌های سیاسی را درجریان امر قرار داده است و در مسیر تشکیل دولت تکنوکرات که با مقتضیات و چالش های مرحله فعلی همخوانی داشته باشد و در برنامه ریزی درست برای کشور بر اساس اصول صحیح برای ساخت موسسه‌های کشور مشارکت داشته باشد، حرکت می کند.
این منبع تصریح کرد قبلاً به گروه‌های سیاسی ابلاغ شده است باید نامزدهایی را انتخاب کنند که ویژگی‌های مشخصی را داشته باشند و همین مساله باعث خواهد شد که از میان اسامی معرفی شده به پارلمان ازسوی العبادی و میان نامزدهای گروه‌های سیاسی بهترین ها انتخاب شوند.
پس از اینکه مجلس عراق اکثر نامزدهای معرفی شده از سوی حیدر العبادی به مجلس را رد کرد، برخی رسانه‌ها روز یکشنبه (10 آوریل) اسامی نامزدهای جدید کابینه عراق را منتشر کردند.
215 -8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها