کشیده شدن پای عربستان به توافقنامه کمپ دیوید

کشیده شدن پای عربستان به توافقنامه کمپ دیوید
دوشنبه 23 فروردين 1395 - 20:22

عربستان پس از امضای توافقنامه تعیین مرزهای دریائی مشترک با مصر پای خود را به توافقنامه ننگین کمپ دیوید کشانده است.

روزنامه الاهرام چاپ مصر نوشت:مصر درپی امضای توافقنامه کمپ دیوید با اسرائیل به تعهداتی در قبال اوضاع جزایر تیران و صنافیر پایبند شده بود که پس از امضای توافقنامه تعیین مرزهای دریائی مشترک با عربستان، به اسرائیل ابلاغ کرد که عربستان به تعهدات قاهره در قبال تل آویو درباره اوضاع جزایرمذکور پایبند خواهد بود.
توافقنامه سازش کمپ دیوید سال 1979 بین مصر و اسرائیل امضاء شد.
مصر و عربستان توافقنامه ای را درباره تعیین مرزهای دریائی مشترک امضاء کردند که مصر طبق این توافقنامه مالکیت جزایر تیران و صنافیر را به عربستان واگذار کرد. 
الاهرام نوشت: مقام های مصری و اسرائیلی درپی امضای توافقنامه تعیین مرزهای دریائی مشترک مصر و عربستان با همدیگر چند بار تماس گرفته و به بررسی ابعاد این توافقنامه پرداخته اند.
این روزنامه مصری افزود: مقام های مصری همتایان اسرائیلی خود را از مفاد نامه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان به شریف اسماعیل نخست وزیر مصر مطلع کردند. محمد بن سلمان در این نامه اعلام می کند که عربستان پس از موافقت مجلس نمایندگان مصر با توافقنامه تعیین مرزهای دریائی مشترک به تعهدات قاهره در قبال اوضاع جزایر تیران و صنافیر پایبند خواد بود و این تعهدات را اجراء خواهد کرد.
الاهرام نوشت : تل آویو اگر با انتقال تعهدات مصر در قبال جزایر تیران و صنافیر به عربستان موافقت کند ، توافقنامه کمپ دیوید را برای ایجاد تغییرات به کنست (پارلمان اسرائیل) خواهد بُرد.
به نوشته این روزنامه مصری اسرائیل پس از واگذاری مالکیت جزایر تیران و صنافیر از مصر به عربستان مخالفتی با تغییر مواد توافقنامه کمپ دیوید نکرده است.

214-9 

پربیننده ترین خبرها