دی میستورا دربارۀ مرحلۀ انتقالی سوریه صحبتی نکرد

دی میستورا دربارۀ مرحلۀ انتقالی سوریه صحبتی نکرد
دوشنبه 23 فروردين 1395 - 20:44

العالم - خبرنگار شبکه العالم در سوریه از رد ادعای برخی رسانه ها دربارۀ گفت وگوی دی میستورا با المعلم در خصوص مرحلۀ انتقالی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی رسانه ها ادعا کرده بودند که استفان دی میستورا نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، در دیدارامروز(دوشنبه) با ولید المعلم وزیر خارجۀ این کشور، دربارۀ مرحلۀ انتقالی سخن گفته است، که این ادعا نادرست اعلام شد.

گزارش خبرنگار شبکه العالم درسوریه حاکیست دیمستورا در این دیدار، طرحی پیشنهادی را به دولت سوریه ارائه کرد.

ولید المعلم نیز در دیدار با دیمستورا هرگونه مذاکره یا گفت وگو را به خودداری از هرگونه اشاره به مرحلۀ انتقالی یا موضوع ریاست جمهوری بشار اسد مشروط کرد.

مقام های سوریه امروز به نماینده سازمان ملل متحد اعلام کردند که برای حضور در دور جدید مذاکرات، بدون هیچ پیش شرطی آمادگی دارند.

سومریه نیوز هم امروز دوشنبه به نقل از تلویزیون سوریه گزارش کرد: دولت سوریه به استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد ابلاغ کرد که آماده مشارکت درمذاکرات است ولی هیچ پیش شرطی را نخواهد پذیرفت.

دی میستورا هم اکنون دردمشق پایتخت سوریه به سر می برد.

تلویزیون سوریه اعلام کرد: مذاکرات صلح سوریه روز 15 آوریل (26 فروردین) آغاز می شود و دولت دمشق اعلام می کند که برای مشارکتش در این مذاکرات به هیچ پیش شرطی تن نخواهد داد.

دور قبلی مذاکرات صلح سوریه روز 24 مارس 2016 بدون پیشرفت چشمگیری پایان یافت.

205-9

پربیننده ترین خبرها