محور مذاكرات ملك سلمان و اردوغان

محور مذاكرات ملك سلمان و اردوغان
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 15:27

العالم - "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه و "سلمان بن عبدالعزیز" شاه سعودی روز سه شنبه به طور رسمی با یکدیگر دیدار و گفته می شود که در خصوص روابط دو جانبه و شماری از پرونده های منطقه ای و بین المللی گفت وگو خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاه سعودی عصر دیروز پس از سفری پنج روزه به قاهره وارد شهر آنکارا شد و قرار است پس از دیدار با اردوغان و دیگر مسئولان ترکیه، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول این کشور شرکت کند.
در بیانیه دفتر نخست وزیر ترکیه آمده است: سفر ملک سلمان به آنکارا از 11 تا 13 ماه آوریل جاری طول می کشد. وی سپس برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به شهر استانبول می رود.
در دیدار اردوغان و ملک سلمان قرار است درباره مقدمات اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی بحث و گفت وگو شود که ریاست این اجلاس به عهده ملک سلمان است.
ملک سلمان دیروز فرودگاه قاهره را به مقصد آنکارا ترک کرد. او سفری پنج روزه به قاهره داشت و در مصر تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کرد.
سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی روزهای پنجشنبه و جمعه (26 و 27 فروردین) در استانبول برگزار می شود.
نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که مهم ترین نهاد اجرایی این سازمان بزرگ است، امروز (سه شنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار می شود.
نشست دو روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو نیز پس از اجلاس کارشناسان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (24 و 25 فروردین) برگزار می شود.
در نشست کارشناسی سازمان همکاری اسلامی که روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد هیئتی از مقام های جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه به منظور بررسی دستور کار اجلاس سران شرکت کرد.
6 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها