همکاری نظامی عربستان و اسرائیل درجزیره تیران

همکاری نظامی عربستان و اسرائیل درجزیره تیران
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 19:46

العالم - یک منبع نظامی رژِیم صهیونیستی نزدیک به حزب چپ گرای میرتس فاش کرد که عربستان و اسرائیل برای همکاری نظامی در دریای سرخ با مرکزیت جزیره تیران توافقنامه امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این توافقنامه شامل نظارت و کنترل تنگه باب المندب، خلیج عدن، کانال سوئز و کشورهای ساحلی دریای سرخ است.

براساس اسناد منتشر شده از این منبع نظامی، از جزیره تیران که قاهره و ریاض اخیرا درباره واگذاری آن به سعودی ها توافق کرده اند، به عنوان مقر عملیات مشترک تل آویو و ریاض در دریای سرخ استفاده خواهد شد.

همچنین دریابان"احمد بن صالح الزهرانی " از جانب عربستان و سرهنگ " دیوید سلومی " از جانب رژیم صهیونیستی به عنوان فرماندهان عملیات مشترک دریایی برگزیده شده اند.

این منبع همچنین فاش کرد که تعدادی از افسران سعودی سال گذشته در دوره آموزشی در پایگاه دریایی پولونیوم در بندر حیفا درسرزمین های اشغالی فلسطین شرکت کردند.

خبرترسیم مجدد مرزهای مصر و عربستان و احتمال عقب نشینی مصر از تملک خود بر دو جزیرۀ تیران و صنافیر درروزهای گذشته موجی از اعتراض در محافل سیاسی و اجتماعی مصر به دنبال داشته است.

منابع مصری اعلام کردند که درجریان سفر پنج روزه ملک سلمان پادشاه عربستان به مصر، مقام های قاهره موافقت کردند در ازای دریافت سالانه 2 میلیارد دلار و نیز 25 درصد از بهای گاز و نفت استخراج شده از دو جزیر مورد اختلاف، مالکیت آنها به ریاض واگذار شود.

 " مجتهد " افشاگر معروف اسرار پشت پرده آل سعود، هم "ارتباط با اسرائيل " را علت توافق ميان سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان و محمد عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر درباره جزاير"تيران" و "صنافير" دانست. 

9

پربیننده ترین خبرها