آموزش نیروهای ویژه عراق توسط فرانسوی ها

آموزش نیروهای ویژه عراق توسط فرانسوی ها
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 20:10

العالم - یگان هایی از نیروهای ویژه عراق آماده می شوند با کمک و آموزش نظامیان فرانسوی مناطق اشغال شده توسط گروهک تروریستی داعش از جمله شهر موصل را بازپس بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این نیروها ماموریت دارند به کارگاه ساخت مواد منفجره دست ساز تروریست ها دراربیل نزدیک شده و امنیت جاده منتهی به این شهر را تامین کنند. 
یگانهای ویژه مرکزمبارزه با تروریسم درعراق به طور مستقیم زیر نظر حیدر العبادی نخست وزیرعمل می کنند.
آمار نشان می دهد مواد منفجره کار گذاشته شده در بلدوزرها ، کمربندهای انتحاری و وسائل منزل عامل 80 درصد تلفات حاصل در میان نیروهای عراقی است.
تروریست ها با بمب گذاری منازل در مناطق تخلیه شده، حمله به پست های بازرسی نظامی با خودرو بمب گذاری شده و عملیات انتحاری تلاش می کنند به مردم و نیروهای نظامی عراقی درمناطق آزاد شده خسارت وارد کنند.
قرار است  یگان های ویژه در مواضع اهداف بعدی داعش در غرب و یا شمال بغداد تا شهر موصل مستقرشوند.
هم اکنون تقریبا 150 نظامی فرانسوی آموزش نیروهای مرکزمبارزه با تروریسم در خصوص نحوه برخورد با بمبهای دست ساز و انجام نبرد در شهرها را برعهده دارند. همین تعداد نیز از نیروهای فرانسوی در شمال عراق در کنار نیروهای پیشمرگ کرد هستند.
فرانسوی ها در چارچوب ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تقریبا ده درصد از تلاش های صورت گرفته برای آموزش نیروهای عراقی را برعهده دارند.
سرهنگ " رینو سینیتیر" فرمانده نیروهای ویژه آموزش عراقی ها گفت: با افزایش فشارها علیه داعش، این گروهک تروریستی سیاست زمین سوخته و گروگان گیری و اعدام های دسته جمعی و انفجارهای انتحاری و شلیک گلوله های حاوی گازهای شیمیایی را در پیش گرفته است.
داعش هم اکنون 40 درصد از مناطقی که در سال 2014 اشغال کرده را از دست داده است و نمی تواند عناصر خود را گردآورده مگر آنکه از سوی نیروهای ائتلاف مورد حمله قرار می گیرد.
دریادار" آنتوان پوسان" فرمانده نیروی دریایی ارتش فرانسه در اقیانوس هند گفت: داعشی ها به جنگ و گریز و اعمال فشار روی آورده اند و سعی دارند تا از چنگال مرگ بگریزند.

209-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها