سلاح هایی که آمریکا به تروریست ها می دهد

سلاح هایی که آمریکا به تروریست ها می دهد
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 21:50

العالم ـ وبگاه دولتی فرصت‌های تجارت فدرال آمریکا (FBO) اسنادی درباره نوع و حجم سلاح ها و مهماتی که آمریکا در اختیار گروههای تروریستی در سوریه قرار داده، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واشنگتن به رغم آتش بسی که از احترام و تایید گسترده در سوریه برخوردار است، همچنان سلاح در اختیار تروریست های در حال جنگ در این کشور قرار می دهد.

بنا بر گزارش این گزارش، FBO دو پیشنهاد که متعلق به ماههای اخیر است، منتشر کرد که نشان می دهد آمریکا به دنبال شرکت های حمل و نقل است تا به جای يگان ترابري نظامي نيروي درياي آمریکا، مواد منفجره و سلاح های مورد نیاز تروریست ها را از اروپای شرقی به بندر عقبه اردن منتقل کنند. 

نخستین سند مربوط به 3 نوامبر 2015 است که به موجب آن، آمریکا از یکی از پیمانکاران می خواهد تا 81 کانتینر مواد منفجره و سلاح را از کونستانتا در رومانی به سمت بندرعقبه حمل کند.

مدتی بعد فهرست مفصلی از کالاهای بارگیری شده منتشر شد که مجموع وزن کالاها را 994 تن نشان داد که اندکی کمتر از نیمی از این محموله قرار بود در آغالار، اسكله نظامي نزديك شهرك تاسوكوي تركيه، تخلیه شود و مابقی به بندر عقبه اردن فرستاده خواهد شد.

محموله های بزرگی از این سلاح ها به دست گروهک تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) رسید، در حالی که دیگر گروههای مسلح سوری تاکید کردند که آمریکا تعمدا ضوابط دشواری برای تحویل این سلاح ها وضع نکرد تا به دست گروه تروریستی وهابی برسد.

نوع و حجم سلاح ها و مهمات ارسال شده از سوی ایالات متحده برای تروریست ها بر اساس اطلاعات وبگاه دولتی آمریکا را در تصویر زیر ببینید:

 

 
 
 

210-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها