حملات گسترده به مواضع تروریست ها درسوریه ؟+فیلم

سه شنبه 24 فروردين 1395 - 22:54

حلب(العالم) ـ در پی حملات ارتش سوریه و متحدانش به مواضع تروریست ها در اطراف دو منطقه خان طومان و العیس، دهها تروریست کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند؛ این در حالی است که دو خلبان روس نیز بر اثر سقوط بالگردشان در حمص کشته شدند.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، گروه تروریستی داعش دردرگیری شدید با جبهه النصره، 80 درصد از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق را به کنترل درآورد.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که منطقه راهبردی العیس درجنوب استان حلب یکی از جبهه های داغ نبرد است که شاهد خشن ترین درگیریها میان ارتش سوریه و متحدانش با تروریست های داعش و دیگر گروههای تروریستی است که می کوشند جاده بین المللی دمشق ـ حلب را قطع کنند.

بنابر این گزارش، حدود 300 تروریست گروهک النصره طی ساعات گذشته برای مشارکت در درگیری ها وارد حلب شده اند و ارتش سوریه به همراه متحدانش به هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در اطراف خان طومان و العیس ادامه می دهند که بر اثر آن تاکنون دهها تروریست کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده اند.

از ابتدای جنگ حلب این نخستین بار است که منطقه العیس و تپه های اطراف آن در معرض ضربات سنگین ارتش سوریه قرار می گیرد به گونه ای که انواع سلاح ها در هدف قرار دادن تروریست ها بکار رفته است.

العیس منطقه راهبردی مهمی برای نیروهای ارتش سوریه، به منظور حفظ کنترل خود بر منطقه، به شمار می آید.

در جنوب دمشق نیز داعش اردوگاه یرموک را در پی درگیریهای مستمر با جبهه النصره به کنترل در آورد؛ در داخل اردوگاه، داعش از گروههای محاصره شده وابسته به جبهه النصره و نیز جیش الاسلام خواست تا تسلیم شوند.

برخی اطلاعات حاکی از تسویه حسابهایی میان عناصر داعش و النصره در دو شهرک یلدا و ببیلا است.

از دیرالزور نیز خبر می رسد که ارتش سوریه با اقدام داعشی ها برای نفوذ از حویجه صکر به سمت اطراف منطقه هرابش در دیرالزور مقابله کرد و شماری از آنها را به هلاکت رساند. 

جنگنده های سوریه نیز چندین مقر تروریست های داعش و النصره در تیرمعله، تلبیسه، دیرفول، عزالدین و اطراف میدان نفتی جزل در حومه استان حمص را منهدم کردند. 

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در حمص دو نظامی روسی بر اثر سقوط بالگردشان از نوع "می ـ 28" کشته شدند؛ بنا به اعلام این وزارتخانه، در محل حادثه هیچگونه تیراندازی به سوی بالگرد صورت نگرفته است؛ اجساد نظامیان روس به پایگاه حمیمیم در شمال غرب سوریه منتقل شد.

210-201-9

پربیننده ترین خبرها