وزیر اوقاف مصر:

پل میان مصر و عربستان در قرآن ذکر شده است!

پل میان مصر و عربستان در قرآن ذکر شده است!
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 23:18

العالم ـ وزیر اوقاف مصر دراظهاراتی عجیب از ذکر شدن موضوع ایجاد پل ارتباطی میان مصر و عربستان در قرآن کریم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد مختارجمعه " بیان کرد: بی شک اعلام ساخت پل میان دو کشور مصر و عربستان از سوی عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر و ملک سلمان پادشاه عربستان در راستای منافع دو کشور برادر و حمایت از روابط دوجانبه است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری الشرق الاوسط مصر در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در شرم الشیخ گفت: قرآن در سوره تین دو کشور مصر و عربستان را به یکدیگر ربط داد، آنجا که می فرماید: و التین و الزیتون و طور سنین و هذا البلد الامین (سوگند به انجير و زیتون و طور سينا و اين شهر امن [و امان])!.

وی توضیح داد: بلد الامین همان مکه مکرمه است و بدین ترتیب خدای عزوجل میان دو منطقه مبارک یعنی طور سینا و بلد الحرام (نام دیگر مکه) ارتباط برقرار کرد!

منابع مصری اعلام کردند که در جریان سفر پنج روزه ملک سلمان پادشاه عربستان به مصر، برای اتصال دو کشور عربستان و مصر از طریق احداث پل موافقت کردند؛ مقام های قاهره همچنین موافقت کردند که در ازای دریافت سالانه 2 میلیارد دلار و نیز 25 درصد از بهای گاز و نفت استخراج شده از دو جزیر مورد اختلاف صنافیر و تیران، مالکیت آنها به ریاض واگذار شود.

خبر ترسیم مجدد مرزهای مصر و عربستان و احتمال عقب نشینی مصر از تملک خود بر دو جزیرۀ تیران و صنافیر در روزهای گذشته موجی از اعتراض در محافل سیاسی و اجتماعی مصر به دنبال داشته است.

210-9
 

پربیننده ترین خبرها