مخالفت ائتلاف مصری باواگذاری جزایر این کشور به عربستان

مخالفت ائتلاف مصری باواگذاری جزایر این کشور به عربستان
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 13:40

ائتلاف جریان دموکراتیک مصر مخالفت قاطعانه خود را با الحاق دو جزیره تیران و صنافیر به خاک عربستان و امتیاز دادن به ریاض در خصوص این دو جزیره اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ائتلافبا صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، احزاب ائتلاف جریان دموکراتیک، مخالفت قاطع خود را با توافقنامه اخیر دولت مصر با عربستان سعودی مبتنی بر چشم پوشی از حاکمیت مصر بر برخی از بخش های گرانبهای خاک این کشور اعلام می کند. این ائتلاف تاکید کرد که مردم مصر برای این خاک و دو جزیره تیران و صنافیر طی دهه ها در جنگ با دشمن صهیونیستی شهدای زیادی داده اند.

در بیانیه ائتلاف جریان دموکراتیک مصر آمده است که احزاب، جنبشها و شخصیتهای مستقل عضو این ائتلاف، در خصوص عواقب خطرناک این توافقنامه که مخفیانه و پس ازمذاکرات محرمانه و به دور از چشم افکار عمومی و بدون اطلاع مجلس و نهادهای متخصص و رسانه ها امضا شده است، هشدار می دهند.

این بیانیه می افزاید: پنهان کاری دولت و خودداری از اطلاع به مردم مصر دراین خصوص، در حالی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی صراحتا اعلام کرده که از قبل در جریان هدف مصر مبنی بر واگذاری حاکمیت تیران و صنافیر به عربستان که دو هفته پیش انجام شد، اطلاع دارد اما ملت و افکار عمومی مصر به عنوان صاحبان این کشور، از مذاکرات با عربستان درباره واگذاری حاکمیت بخشی از خاک مصر، هیچ آگاهی نداشتند.

217 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها