شبکۀ "الجزیره آمریکا" بسته شد

شبکۀ
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 14:14

شبکۀ "الجزیره آمریکا"، پس از سه سال تلاش پرهزینه و ناکام برای ورود به عرصۀ تلویزیون کابلی در ایالت متحده، تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه الجزیره آمریکا، در سال 2013، توسط شبکه اصلیِ الجزیره که مقر آن در قطر است، راه اندازی شد اما نتوانست بینندگان یا تبلیغات کافی را به دست بیاورد.

شبکه الجزیره، از ماه ژانویه اعلام کرد که الجزیره آمریکا تعطیل خواهد شد و ادامۀ فعالیتِ آن به منظور فراهم کردن برنامه ای سه ساعته در خصوص عملکردِ سه سالۀ این شبکه ادامه یافت.

شبکه الجزیرۀ قطر که متعلق به خاندان حاکم در قطر است، برای راه اندازی شبکه الجزیره آمریکا، 500 میلیون دلار هزینه کرد و 500 میلیون دلار دیگر نیز برای توسعه و پیشرفتِ آن هزینه شد.

این شبکه، در اواسط سال 2013، با به کارگیری 850 نفر پرسنل و 12 دفتر در سراسر آمریکا، کار خود را آغاز کرد.

شبکه الجزیره آمریکا به دنبال رقابت با شبکه های آمریکاییِ "سی.ان.ان"، "فاکس نیوز" و "ام.اس.ان.بی.سی" بود، اما در جذب تعداد کافی از بینندگان ناکام ماند.

تعطیلی این شبکه، همزمان با تمایل بینندگان تلویزیون به پخش دیجیتال همراه شد.

شبکه الجزیره آمریکا، در سال 2014، پخش دیجیتال این شبکه را به منظور جذب جوانان که روزنامه نمی خوانند و اخبار تلویزیون را پیگیری نمی کنند؛ در دستور کار قرار داد.

این شبکه، از آغاز راه اندازی، در جذب تعداد زیادی از بینندگان آمریکایی ناکام ماند و علت آن، عملکردِ این شبکه در خاورمیانه بود. شبکه الجزیره، ویدیوهایی را از بن لادن سعودی سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده پخش می کرد.


205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها