افشای نقشۀ داعش برای مسابقات جام ملتهای اروپا

چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 20:00

تروریستی که یکی از عاملان اصلی حملات پاریس است، اعتراف کرد گروه متبوعش درپی حمله به استادیوم برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا در پاریس بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد عبرینی" 31 ساله که تبعه بلژیک و مغربی تبار است، جمعه گذشته در یکی از خیابان های بروکسل پایتخت بلژیک دستگی شد.

وی به بازجویان خود گفته است: ما نقشه حمله به استادیوم برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا را آماده می کردیم .

دوربین های فرودگاه بروکسل تصویر عبرینی را پیش از حملات 13 نوامبر 2015 پاریس گرفتند؛ وی در این تصاویر کلاهی به سر دارد و به همین دلیل مرد کلاهدار نامیده شد.  
نخست وزیر فرانسه دراینباره گفت: همانگونه که دادستانی کل بلژیک اعلام کرد ؛ بازجوئی از اعضای گروهکی که چند هفته پیش حملاتی را در این کشور اجرا کردند، نشان داد که این گروهک اصولاً درپی اجرای حملات در فرانسه بود و بیش از پیش معلوم شد که همه کشورهای اروپایی خصوصاً فرانسه در معرض خطر هستند. 
مدارک جدید نشان می دهد که داعش از سوریه حملات بروکسل را طراحی و هدایت می کرده است .
پلیس بلژیک ماه مارس گذشته یک لپ تاپ در سطل زباله پیدا کرد که این لپ تاپ متعلق به 2 نفر از عاملین حملات بروکسل است. این لپ تاپ شامل فایلی صوتی است که در این فایل " نجم العشراوی " سازنده بمب های حملات پاریس و بروکسل با یکی از عوامل داعش سوریه گفتگو می کند و موضوع گفتگو اجرای حملات در بلژیک و فرانسه در آینده است . 
این لپ تاپ همچنین شامل فایلی است که نشان می دهد گروهک متبوع عبرینی خود را برای حمله به مرکز تجاری لادیفاس پاریس و یک مرکز کاتولیک آماده می کرد.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها