نشریه اسپانیایی:

رسوایی عربستان در ماجرای لباس داعشی‌ها در اسپانیا

رسوایی عربستان در ماجرای لباس داعشی‌ها در اسپانیا
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 20:44

نقش فعال عربستان سعودی در تربیت و حمایت از گروه های تکفیری – تروریستی در منطقه دیگر بر کسی پوشیده نیست و هر روز اسناد جدیدی درباره این که عربستان صادر کننده تروریسم به خاورمیانه است، فاش می شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه ال پایس چاپ اسپانیا در تازه‌ترین شماره خود فاش کرد که 20 هزار دست لباس نظامی که قرار بود برای تروریست‌های داعش و جبهه النصره در سوریه فرستاده شود و اوایل ماه گذشته توسط وزارت کشور اسپانیا توقیف شد، متعلق به عربستان بود.

این روزنامه نوشت: وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که پلیس این کشور ماه گذشته در دو شهر ساحلی والنسیا و آلگسیراس در عملیاتی ضد ترورریستی، 3 کامیون را بازرسی کرد و در این بازرسی، لباس‌های نظامی و تجهیزات نظامی دیگر متعلق به شرکت های مرتبط با شبکه های تروریستی بین المللی را کشف و ضبط کرد.

نکته جالب توجه این که عربستان سعودی که با تمام توان در خارج از مرزهای خود از تروریسم و گروه های تروریستی حمایت می کند، مانع ورود تروریست ها به مرزهای خود می شود و درعین حال  دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم می کند.

روزنامه البایس افزود: ممکن است یکی از اعضای ناتو صادرکننده اصلی لباس و تجهیزاتی باشد که منبع آن عربستان است و به اسپانیا فرستاده شده، و قرار بود پس از ارسال به بندر مرسین در جنوب ترکیه، برای تروریست های مستقر در سوریه، فرستاده شود.

این نشریه اسپانیایی ماه گذشته فاش کرد که پلیس این کشور، 20 هزار دست لباس نظامی را که قرار بود برای تروریست های داعش و النصره فرستاده شود، کشف و مصادره کرد.

پلیس اسپانیا در آن زمان خاطرنشان کرد که تروریست ها شبکه ای بین المللی برای تامین نیازهای مختلف گروهک تروریستی داعش تشکیل داده اند.

213-8

پربیننده ترین خبرها