گزارش آمریکایی ها درباره نقض حقوق شیعیان دربحرین

گزارش آمریکایی ها درباره نقض حقوق شیعیان دربحرین
جمعه 27 فروردين 1395 - 09:22

العالم - وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره اوضاع حقوق بشر در کشورهای مختلف،به نقض حقوق مردم بحرین بخصوص شیعیان توسط نظام حاکم بر آن کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم، سایت خبری مرآه البحرین امروز جمعه گزارش کرد: وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالانه خود را درباره اوضاع حقوق بشر کشورهای مختلف جهان در سال 2015 صادر کرد، که نحوه برخورد نظام حاکم بحرین، نیروهای امنیتی و قضائی آن کشور با مردم در آن بیان شده است. 
45 صفحه از این گزارش به وضعیت حقوق بشربحرین اختصاص یافته که درآن آمده است: " بزرگترین مشکلات حقوقی دربحرین این است که مردم نمی توانند نظام حاکم خود را به روش مسالمت آمیز تغییردهند، دستگاه قضائی در عملکرد خود به اصول و مبانی حقوقی پایبند نیست، شهروندان خصوصا مخالفان و فعالان حقوقی و سیاسی بدون هیچ حکم قضائی یا اداری و بی هیچ دلیل و مدرکی بازداشت و مدت زیادی بدون محاکمه در بازداشتگاه نگهداری می شوند، درشرایطی که حق آزادی بیان و حق آزادی اعتراض نیز از آنان سلب شده است.    
وزارت امور خارجه آمریکا درباره انتخابات نوامبر 2014 بحرین اعلام کرد: مشارکت اهالی مناطق سکونت مخالفان در انتخابات کمرنگ بود زیرا تشکّل های سیاسی انتخابات را تحریم کرده بودند و دولت بحرین نیز از ورود ناظران انتخاباتی بین المللی به این کشور برای نظارت بر انتخابات جلوگیری کرد.
گزارش وزارت خارجه آمریکا حاکیست: وضعیت حقوق بشر در بحرین نقایص بزرگی دارد که مهمترین آن مصونیت قضائی افسران دستگاه های امنیتی و پلیسی است که مراکز حقوقی این کشورو سازمان های غیردولتی آنها را به نقض حقوق مردم متهم می کنند ولی از محاکمه و مجازات مصون هستند. 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است:" محروم کردن شهروندان بازداشتی یا زندانی از گرفتن وکیل، منع آنها از اعتراض به احکام دستگاه قضائی و شلوغی زندان ها " از دیگر نقایص موجود در وضعیت حقوقی بحرین است. آزادی های عمومی از جمله آزادی رسانه و حق تشکیل حزب و انجمن نیز در این کشور پایمال می شود و نظام حاکم با شیعیان همچنان تبعیض آمیز برخورد می کند و فعالان سیاسی را از سفر خارجی منع کرده و آنها را تهدید به بازداشت می کند. 
وزارت خارجه آمریکا از لغو تابعیت دهها شهروند بحرینی خبر داد و افزود: نظام بحرین در چند سال گذشته به علل مختلف تابعیت بحرینی 31 شهروند را لغو کرده است.
تابعیت 72 شهروند دیگر هم بدون اینکه متهم به ارتکاب هیچ جُرمی باشند، لغو شده است.
چنین گزارش هایی درباره نقض حقوق بشر دربحرین درشرایطی منتشر می شود که آمریکایی ها به یکی از شرکای مهم امنیتی، نظامی، اقتصادی و تامین کننده بخش عمده سلاح های رژیم بحرین به شمارمی آیند که برای سرکوب مردم آن کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها