وزارت کشور مصر اعلام کرد:

ممنوعیت تظاهرات علیه انتقال جزایر مصر به عربستان

ممنوعیت تظاهرات علیه انتقال جزایر مصر به عربستان
جمعه 27 فروردين 1395 - 09:24

العالم - وزارت کشور مصر درباره هرگونه برگزاری تظاهرات در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرزها بین مصر و عربستان و انتقال حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر به سعودی ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور مصر در بیانیه خود از شهروندان خواست به دعوت برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرز دریایی با عربستان پاسخ مثبت ندهند.

این بیانیه می افزاید: وزارت کشور از شهروندان می خواهد که در دام دعوت های مغرضانه نیفتند و با هشدار درباره هرگونه تلاش برای قانون شکنی تاکید کرده است که در راستای مسئولیت خود در حفظ امنیت کشور، همه تدابیر قانونی قاطع را برای حفاظت از امنیت و ثبات اتخاذ خواهد کرد.

این بیانیه گروه اخوان المسلمین مصر را در پس پرده "دعوت های تحریک آمیز سازمان یافته ای" دانست که "هدف از آن، ایجاد هرج و مرج در برخی خیابانها و میادین و بهره برداری از این شرایط برای فراهم کردن زمینه برخورد بین شهروندان و دستگاههای امنیتی است".

گروهی از فعالان و جنبش های معارض از مردم خواسته اند که امروز (جمعه) در اعتراض به توافقنامه ترسیم مرزها که براساس آن دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان داده شد، تظاهرات کنند.

موضوع واگذاری جزایر تیران و صنافیر که در سفر هفته گذشته پادشاه عربستان به قاهره میان دو کشور توافق شد، با اعتراض های گسترده محافل سیاسی و مردمی مصری مواجه شده است.

6-211-9

پربیننده ترین خبرها