پلیس های آمریکایی سیاهان را بیشتر می کشند!

پلیس های آمریکایی سیاهان را بیشتر می کشند!
جمعه 27 فروردين 1395 - 12:16

العالم - پلیس آمریکا در گزارشی رسمی به نژادپرستی نیروهایش در شهر شیکاگوی این کشور اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "بی.بی.سی" نوشت: درپی خشم مردم شیکاگو از تکرار تیراندازی نیروهای پلیس، تیمی کاری برای بررسی مسئله تشکیل شد.

این تیم در گزارش خود اعلام کرد: نیروهای پلیس علیه سیاه پوستان و لاتین تبارها با استفاده از زور بیش از اندازه و وادار کردن آنها به سکوت، برخورد تبعیض آمیز داشته است.

تیم کاری یاد شده در گزارش خود خواستار بیش از یکصد تغییر ریشه ای برای رفع این تبعیض شد.

این تیم گزارش خود را به دستور"رام ایمانول" شهردار شیکاگو تهیه کرد و از خلاصه آن برمی آید که "جای نگرانی و بی اعتمادی در اجرای قانون در بین اقلیت ها" وجود دارد.

در این گزارش آمده است: برخی افسران مقدس بودن جان انسان را در قبال تیره پوستان مدنظر قرار نمی دهند.

این گزارش فاش کرد که 74 درصد از صدها فردی که افسران به سمت آنها در سالهای اخیر شلیک کرده اند، آمریکایی هایِ آفریقایی تبار بوده اند؛ باوجود اینکه سیاه پوستان تنها 33 درصد ساکنان شهر شیکاگو را تشکیل می دهند.

لوری لایتفوت رئیس تیم کاری یاد شده گفت: این گزارش طرحی برای تغییرات است. وی نیروهای پلیس و مسئولان شهر شیکاگو را ترغیب کرد که روابط بهتری با مردم داشته باشند.

ایدی جنسون رئیس پلیس جدید شهر شیکاگو که آفریقایی تبار است، متعهد شده که نژادپرستی در درون پلیس را از بین ببرد.

قتل شهروندان سیاهپوست و خشونت بیش از حد پلیس علیه سیاهان همواره مورد اعتراض این بخش ازجمعیت آمریکا بوده اما هر بار پلیس، خشونت و رفتار نژاپرستانه را علیه سیاهپوستان رد می کرد.

در یکی از این حوادث دلخراش علیه سیاهان، روزنامه‌های واشنگتن پست و لس آنجلس تایمز فیلمی از به رگبار بستن یک جوان سیاه پوست در آمریکا منتشر کردند که بار دیگر خشونت بی حد و حصر نژادی را در این کشور نشان داد.

در این فیلم در حالی که به دنبال تیراندازی 2 نیروی پلیس آمریکا، فرد سیاه پوست زخمی روی زمین افتاده بود، آنان او را به رگبار می‌بندند و 2 مامور پلیس بیش از 30 بار او را هدف می گیرند.

اداره پلیس لس آنجلس درتوجیه رفتار ماموران خود اعلام کرد که فرد مزبور سلاح داشته و تهدیدی برای نیروهای پلیس بوده و به هشدارهای پلیس توجهی نکرده است.

این سیاه پوست «نیکلاس رابرتسون» 28 ساله و پدر سه فرزند بود.

6-211-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها