نگرانی از حمله تروریستی در المپیک برزیل

نگرانی از حمله تروریستی در المپیک برزیل
جمعه 27 فروردين 1395 - 12:31

العالم - دفتر مبارزه با تروریسم برزیل درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور هنگام بازی های المپیک 2016 هشدار داد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز این دفتر درباره آنچه احتمال حمله "افراطیون اسلامگرا " به استادیوم های بازی های المپیک نامیده، هشدارداده است.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک روز 5 اوت 2016 برای نخستین بار در شهر ریو دوژانیرو و 5 شهر دیگر برزیل آغاز خواهد شد.
برزیلی ها تاکنون کشورشان را دور از حملات افراطیون معرفی کرده اند؛ زیرا خود را کشوری بی طرف، دارای فرهنگ های متنوع و بی دشمن می دانست.
" لوئیز آلبرتو سالابِری " مدیر دفتر مبارزه با تروریسم برزیل در بیانیه ای با بیان اینکه خطرات و تهدیدها در چند ماه گذشته جدی ترشده است، افزود: حملات تروریستی در چند کشور جهان اتفاق افتاده و تعداد اتباع برزیلیِ مظنون به همکاری با داعش نیز افزایش یافته است.
سالابری گفت: امنیت برزیل سال 2015 نیز با خطر جدی مواجه شد. مَکسیم اوشار که تبعه فرانسه و معروف به جلاد داعش است ، نوامبر 2015 در توئیتر تهدید کرده بود که امنیت برزیل را به خطر خواهد انداخت. 
اوشار در پیام توئیتری خود نوشته بود: برزیل .. شما هدف بعدی ما خواهید بود "
سالابری اعلام کرد: دفتر مبارزه با تروریسم تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی احتمالی اندیشیده است که یکی ازآنها مبادله اطلاعات با نیروهای امنیتی خارجی و ارتقای سطح آموزش نظامی است.
پیش بینی می شود که 500 هزار گردشگر برای تماشای بازی های المپیک به برزیل بروند و کارشناسان نظامی معتقدند که مسئولان آن کشور خطر احتمال حمله تروریست ها به استادیوم ها یا زیرساخت ها یا ورزشکاران یا گردشگران را به خوبی درک نکرده اند.
فینال جام جهانی فوتبال سال 2015 با موفقیت در برزیل برگزار شد و مسئولان این کشور معتقدند که بازی های المپیک را نیز بدون هیچ مشکل امنیتی پشت سر می گذارند.
مسئولان بازی های المپیک اعلام می کنند که نزدیک به 85 هزار نیرو را برای تأمین امنیت این بازی ها به خدمت خواهند گرفت که این تعداد معادل 2 برابر نیروهای امنیتی بازی های المپیک 2012 لندن است.

214-9

پربیننده ترین خبرها