ويدئوي العالم؛ نیروهای عراقی پشت ديوارهاي فلوجه

جمعه 27 فروردين 1395 - 13:34

استان الانبار (العالم) ـ خبرنگار شبكه خبري العالم در استان الانبار در غرب عراق از آزادسازي مناطق ديگري از شهر فلوجه از دست عناصر گروه تروريستي داعش و رسیدن این نیروها به پشت دیوارهای شهر خبر داد.

خبرنگار العالم گزارش كرد: نظامیان عراقی و نيروهاي داوطلب مردمی، مناطق الصبيحات و الكبيشات والهيتاويين از توابع بخش الكرمه در شرق شهر فلوجه را آزاد كردند.

نيروهاي عراقي مستقر در شرق الانبار در حال پیشروی به سمت مركز شهر فلوجه هستند. اين امر بعد از انهدام استحكامات دفاعي گروه تروريستي داعش در مناطق الصبيحات، الكبيشات و الهيتاويين و تامين امنيت كامل اين مناطق ميسر شد.

اما در شمال شهر فلوجه، نيروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) مناطق الشيحه و البوسوده را که بیشتر باغ و مزرعه است، به كنترل خود در آوردند.

داعش بیش از 100 شهروند عراقی را به اتهام خبرچینی ربود

درگزارش خبرنگار العالم همچنین آمده است، گروه تروريستي داعش بيش از يكصد غيرنظامي را به اتهام خبرچيني براي نيروهاي عراقي ربوده و به محل نامعلومي برده است.

در سايه اين وضعيت، نيروهای عراقی برای نبرد سرنوشت ساز به منظور آزادسازی همه بخش های فلوجه و يورش به آن از چهارمحور آماده مي شوند زيرا اين شهر از مهمترين مقرهاي گروه تروريستي داعش به شمار مي رود.

ابوصادق المحمداوي معاون فرمانده گروهان عصائب اهل الحق عراق به خبرنگار العالم که در صحنه حضور دارد، گفت: منطقه پيش روی شما، نزديك به الكبيشات و الصبيحات است و ما آماده آزادسازي شهر فلوجه هستيم و عناصر تروريست را بيرون رانده و مناطق مختلف شهر را آزاد خواهيم كرد تا اهالي فلوجه به مناطق خود باز گردندند.

وي افزود: نيروهاي عراقي بمب هاي كارگذاشته شده در خانه هاي مردم از سوی داعش را خنثي كردند.

نیروهای عراقی در کنار دیوارهای شهر فلوجه

يكي از نيروهاي مقاومت عراقي گفت: ما در گروه عصائب اهل الحق و الحشد الشعبي هم اكنون در كنار ديوارهاي شهر فلوجه حضور داريم و آماده نبرد و بازگرداندن اهالي با كمك نيروهاي امنيتي هستيم.

يكي ديگر از اين نيروها نيز خاطرنشان کرد: وضعيت منطقه تحت كنترل ماست و هم اکنون در كنار ديوارهاي شهر فلوجه هستيم و آن را از دست عناصر داعش آزاد خواهيم كرد.

نبردها در شرق الانبار با پيروزيهاي نظامي نيروهاي عراقي در مناطق غربي اين استان همراه شده است و اين نيروها توانسته اند راههاي پشتيباني و ارتباط بين عناصر داعش را قطع كنند.

6-211-9

پربیننده ترین خبرها