هم نظر شدن بانک جهانی با اسد دربارۀ هزینۀ بازسازی سوریه

هم نظر شدن بانک جهانی با اسد دربارۀ هزینۀ بازسازی سوریه
جمعه 27 فروردين 1395 - 20:40

پیش بینی رئیس بانک جهانی دربارۀ هزینه های بازسازی سوریه، نزدیک به همان رقمی است که پیشتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، جیم یونگ کیم اعلام کرد، هزینه بازسازی مناطقی که در جنگ سوریه تخریب شده به 180 میلیارد دلار می رسد.
یونگ کیم در کنفرانس مطبوعاتی قبل از نشست دوره ای بین صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت بعد از پایان جنگ در سوریه تا زمانی که مدارس و بیمارستان ها و مراکز درمانی بازسازی نشوند بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان بعید به نظر می رسد.
وی با توجه به کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی دربارۀ این که چه کسی بازسازی سوریه را به عهده خواهد گرفت ابراز نگرانی کرد و گفت هیچ کدام از کمک ها به صورت بلاعوض نخواهد بود چون این نوع کمک ها مربوط به زمانی است که هر بشکه نفت 100 دلار می ارزید.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه ماه گذشته پیش بینی کرد که زیان اقتصادی کشورش -که بیش از 5 سال صحنۀ جنگ و بحران است- به حدود 200 میلیارد دلار رسیده و دمشق پیش بینی می کند کشورهای غربی و همچنین ایران، چین و روسیه با عقد قراردادهای سودآور در بازسازی سوریه شرکت کنند.
گفتنی است بر اساس آمار سازمان ملل متحد جنگ در سوریه از مارس 2011 باعث کشته شدن بیش از 220 هزار و آوارگی میلیونها نفر شده است.
202-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها