تمجید شاعر فلسطینی از مردم مصر؛ همه آمدند!

تمجید شاعر فلسطینی از مردم مصر؛ همه آمدند!
شنبه 28 فروردين 1395 - 15:09

شاعر فلسطینی در توصیف تظاهرات دیروز مصر با ستودن انسجام مردم گفت که اتحاد عمر را زیاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "تمیم البرغوثی" درباره تظاهرات دیروز که در مناطق مختلف مصر و در اعتراض به واگذاری دو جزیرۀ تیران و صنافیر به عربستان برگزار شد، در صفحه فیسبوک خود نوشت: ژنرال سیسی به سمت مردم شلیک نکرد چون همۀ اقشار مردم به خیابان آمده بودند. اگر اخوان یا کمونیست ها یا لیبرال ها به تنهایی به صحنه آمده بودند قتل عام می شدند.
وی افزود: چون همه با هم به خیابان آمدند کسی نتوانست جلوی آنها بایستد و چون اسمشان "مردم" بود مردم داخل خانه ها هم به آنها پیوستند و تعدادشان بیشتر شد. اتحاد حتی در قول و سخن هم عمر را طولانی می کند.
هزاران مصری خشمگین روز گذشته در اعتراض به تصمیم عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور برای واگذاری دو جزیره واقع در دریای سرخ به عربستان، با تکرار شعارهای سال 2011 و انقلابی که به سرنگونی دولت 30 سالۀ حسنی مبارک شد، خواستار سرنگونی دولت شدند.
نیروهای امنیتی مصر، معترضان را با استفاده از گاز اشک آور متفرق کردند و مسؤولان امنیتی نیز از بازداشت 119 نفر خبر می دهند.
معترضان، سیسی را به حسنی مبارک تشبیه کردند و خواستار کناره گیری وی شدند. آنها شعار می دادند: "ما مردم صاحب سرزمین هستیم و شما مزدوران زمین را فروختید".
به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی بعد از نماز جمعه گاز اشک آور به سوی صد تن از تظاهرکنندگان در شهر جیزه در همسایگی قاهره پرتاب، و آنها را در خیابان ها تعقیب کردند.
202-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها