کارگران شرکت نفت کویت اعتصاب کردند +تصاویر

کارگران شرکت نفت کویت اعتصاب کردند +تصاویر
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 18:25

کارگران شرکت نفت و پتروشیمی کویت امروز یک شنبه در اعتراض به طرح جایگزین استراتژیک (سیستم جدید پرداخت حقوق) اعتصاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به گزارش شبکه المسیره، حدود دو هزار نفر از کارگران شرکتهای نفتی مختلف روز یکشنبه در مقابل سندیکای شرکتهای نفتی در منطقه الاحمدی که در 42 کیلومتری پایتخت کویت، مقر اصلی شرکت نفت این کشور قرار دارد، به اعتصاب گسترده دست زدند.
هدف از این اعتصاب که به دعوت سندیکاهای نفتی کویت به راه افتاده، اعمال فشار بر دولت برای استثنا کردن بخش نفت از طرح جایگزین استراتژیک است.
این طرح که توسط دولت کویت اجرا می شود، سیستم جدیدی برای پرداخت دستمزد و حقوق مالی و مزایای کار است. دولت کویت قصد دارد این طرح را در مورد کارکنان دولت اجرا کند اما سندیکاهای نفتی با آن مخالفت کرده و خواستار مستثنا کردن بخش نفت از این طرح شده اند.
دولت کویت اعتصاب کنندگان را تهدید به مجازات کرده و اعتصاب را در این کشور "جرم" دانسته است. در همین خصوص یک منبع عالی رتبه دولتی به سایت "القبس" گفت که دولت تسلیم خواسته های اعتصاب کنندگان نمی شود؛ گو اینکه از اعتصاب کنندگان خواسته است به جای اعتصاب، بدون هیچ پیش شرطی به پای میز مذاکرات بیاینند.
این منبع همچنین از قصد دولت کویت برای جبران کسری نیرو در مراکز نفتی خود با کمک کشورهای همسایه و اعمال مجازاتهای قانونی علیه اعتصاب کنندگان در صورت ادامه اعتصاب خبر داد.
7- 208 ـ 211

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها