رهگیری جنگنده آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه

رهگیری جنگنده آمریکایی در نزدیکی مرز روسیه
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 19:31

جنگنده سوخوی روسی یک فروند جنگنده شناسائی آمریکایی را در نزدیکی مرز روسیه رهگیری کرد و به دنبال آن آمریکا نگرانی خود را از این اتفاق ابراز داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دنی هرناندز فرمانده ستاد نیروهای آمریکائی مستقر در اروپا اعلام کرد که یک فروند جنگنده سو - 27 روسیه برفراز دریای بالتیک یک فروند جنگنده آمریکائی را رهگیری کرد.

هرناندز خاطرنشان کرد، جنگنده روسی سو – 27 روز پنجشنبه گذشته بدون رعایت اصول امنیتی و حرفه ای یک فروند جنگنده آمریکائی را رهگیری کرد ولی جنگنده آمریکایی وارد حریم هوایی روسیه نشده بود.
وی افزود: خلبان جنگنده روسی در اقدامی تعرض آمیز و بی ملاحظه از فاصله 50 فوتی (15 متری) بال جنگنده آمریکائی رد شد سپس بالای آن پرواز کرد. 

فرمانده ستاد نیروهای آمریکائی مستقر در اروپا افزود: آمریکا از روسیه شکایت خواهد کرد زیرا رفتار غیرحرفه ای و مخاطره آمیز یک خلبان شاید منجر به بروز مشکلات ناخواسته بین واشنگتن و مسکو شود.
ستاد نیروهای آمریکائی مستقر در اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های روسی اخیراً در نزدیکی ناوشکن دونالد کوک آمریکا هم پرواز کرده بودند.
ناوشکن دونالد کوک در آب های بین المللی دریای بالتیک رزمایش برگزار کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرد که از طریق سفارت آمریکا در مسکو شکایت خود را نسبت به پرواز جنگنده های روسی از نزدیکی ناوشکن دونالد کوک ارائه کرده است.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعتراض خود را به همتای روسش سرگی لاوروف ابراز کرد و لاوروف نیز گفت که وزارت دفاع کشورش توضیحات کامل را در این رابطه داده است.

ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که هواپیماهای روسی از ناوشکن دونالد کوک با رعایت همه اصول پرواز دور شدند.
کناشنکوف افزود: حساسیت زیاد نظامیان آمریکائی درباره قضیه پرواز جنگنده های روسی از نزدیکی ناوشکن دونالد کوک قابل درک نیست.

وی گفت: ناوشکن آمریکائی به نزدیکی پایگاه ناوگان دریائی روسیه در دریای بالتیک رسیده بود و حق حرکت آزادانه کشتی های آمریکائی باعث لغو حق پرواز آزادانه جنگنده های روسی نمی شود.

7- 214 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها