اوضاع دشوار پناهجویان عراقی در ترکیه

اوضاع دشوار پناهجویان عراقی در ترکیه
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 20:46

نماینده مرکز امور پناهجویان عراقی در ترکیه گفت که صدها نفر از پناهجویان به علت بسته شدن مرزهای ترکیه با اروپا با وضعیت نامناسبی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، روژ عزیز کریم، نماینده مرکز امور پناهجویان عراقی در ترکیه، خاطرنشان کرد: هزاران پناهجوی عراقی در ترکیه به علت اینکه دولت آنکارا مرزهای مشترک خود با اروپا را بسته است، با اوضاع سخت و نامناسبی مواجه شده اند و اندوخته مالی بسیاری از آنها پایان یافته است و قادر به تأمین نیازهای ساده و روزمره خود نیستند. 
عزیز گفت: سودجویان به فریب و کلاهبردای از پناهجویان عراقی می پردازند و دفاتر سازمان ملل متحد در  ترکیه نیز جوابی به درخواست پناهجویان برای دریافت حق پناهندگی نمی دهند.
وی افزود: بسیاری از پناهجویان عراقی به علت سختی شرایط حاکم تصمیم گرفته اند که به کشورشان بازگردند و انفجارهای تروریستی و ناآرامی های ترکیه نیز عزم آنها رابرای بازگشت به کشورشان پیش از پیش جزم کرده است.
روژ عزیز کریم روز 23 ژانویه گفته بود که 65 نفر از پناهجویان اهل منطقه کردستان عراق هنگام مهاجرت غیرقانونی به اروپا در دریای اژه غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

 214 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها